Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Go to-skida All Mountin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1273662" data-attributes="member: 33485"><p>Jag har ett par som införskaffades för att användas till mindre berg och barnbackar. Det jobbet gör den ypperligt, krävs i princip ingen hastighet innan den vaknar till liv ordentligt och det går att åka park på den hjälpligt. Jag vidhåller bestämt att mer skärning är mindre hjälpligt utanför pisterna.</p><p></p><p>Till skillnad mot den gamle bbren så är den betydligt mer välbalanserad eller neutral om man så vill. Bbr var kraftigt överstyrd. En del av det kommer från mindre taper (ej att förväxla med early taper + indrag i skärningen) och att monteringspunkten ligger längre fram.</p><p></p><p>Kan varmt rekommendera den för människor som söker något ordentligt svängglatt i lägre hastigheter. Det går givetvis att åka fort på den, som med alla andra skidor, men det är inte där den glänser, eller är tänkt att glänsa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1273662, member: 33485"] Jag har ett par som införskaffades för att användas till mindre berg och barnbackar. Det jobbet gör den ypperligt, krävs i princip ingen hastighet innan den vaknar till liv ordentligt och det går att åka park på den hjälpligt. Jag vidhåller bestämt att mer skärning är mindre hjälpligt utanför pisterna. Till skillnad mot den gamle bbren så är den betydligt mer välbalanserad eller neutral om man så vill. Bbr var kraftigt överstyrd. En del av det kommer från mindre taper (ej att förväxla med early taper + indrag i skärningen) och att monteringspunkten ligger längre fram. Kan varmt rekommendera den för människor som söker något ordentligt svängglatt i lägre hastigheter. Det går givetvis att åka fort på den, som med alla andra skidor, men det är inte där den glänser, eller är tänkt att glänsa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Go to-skida All Mountin
Tillbaka
Topp