Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Goggles för högnästa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1140166" data-attributes="member: 164657"><p>Jag testade en Dragon-modell på XXL igår men den satt lika illa som allt annat jag testat. Tror inte att det var just NFX dock. Förövrigt kan jag säga att besöket igår fan var droppen som fick mig att svära på att aldrig ha med dom att göra igen. Fick ett bryt på någon stackars timanställd som alldeles uppenbart inte har i ett serviceyrke att göra.</p><p></p><p></p><p>Jag har tyvärr inte haft chansen att testa någon goggle från Spektrum än. Jag ska ha det i minnet.</p><p></p><p></p><p>Tack som fan för tipset! Jag mailade sportbrillor.se häromdagen och var förbi dom idag på eftermiddagen. Jag fick hjälp av en av killarna och vi höll på i över en timme och testade goggles och hjälmar i alla möjliga kombos utan att hitta några goggles som faktiskt passade. Dom som satt bäst var igen Oakley Line Miner men på mig hamnar dom så högt upp så dom inte fungerar med någon hjälm alls. Med hjälm på trycks dom ner och då är jag tillbaka till känslan av att bli strypt. Samtliga modeller jag testade (och det var säkert 85-90% av deras sortiment) hade samma problem vilket är att när ögat är ungefär i mitten av linsen och jag har bra sikt åt alla håll så hamnar ramen alldeles för långt ner, nästan ända ner på nästippen.</p><p></p><p>Men men, jag passade på att köpa en ny och mycket skönare (och bättre) hjälm (Poc Obex Spin) och när det gäller goggles fick det bli en kompromiss i form av <a href="https://www.sportbrillor.se/snow-white" target="_blank">https://www.sportbrillor.se/snow-white</a></p><p></p><p>Den kombon känns bra och glajjorna är jävligt bekväma så nu har jag något bra tills vidare i.a.f. och får leta vidare under tiden. Enda abret är att det ser lite muppigt ut men va fan ska man göra liksom. Och sportbrillor.se förresten ..... <strong>vilken klockren jävla handlare</strong>. Trots att jag i princip hade bestämt mig så fortsatte han .... "vänta förresten, jag har ett par modeller som du kan chansa och testa. Jag lovar, bara två till". Det såg ut som ett slagfält i deras lilla lokal med öppnade kartonger överallt. Dessutom fixade kollegan en kopp kaffe under tiden. 5 av 5 hängpungar för den servicen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1140166, member: 164657"] Jag testade en Dragon-modell på XXL igår men den satt lika illa som allt annat jag testat. Tror inte att det var just NFX dock. Förövrigt kan jag säga att besöket igår fan var droppen som fick mig att svära på att aldrig ha med dom att göra igen. Fick ett bryt på någon stackars timanställd som alldeles uppenbart inte har i ett serviceyrke att göra. Jag har tyvärr inte haft chansen att testa någon goggle från Spektrum än. Jag ska ha det i minnet. Tack som fan för tipset! Jag mailade sportbrillor.se häromdagen och var förbi dom idag på eftermiddagen. Jag fick hjälp av en av killarna och vi höll på i över en timme och testade goggles och hjälmar i alla möjliga kombos utan att hitta några goggles som faktiskt passade. Dom som satt bäst var igen Oakley Line Miner men på mig hamnar dom så högt upp så dom inte fungerar med någon hjälm alls. Med hjälm på trycks dom ner och då är jag tillbaka till känslan av att bli strypt. Samtliga modeller jag testade (och det var säkert 85-90% av deras sortiment) hade samma problem vilket är att när ögat är ungefär i mitten av linsen och jag har bra sikt åt alla håll så hamnar ramen alldeles för långt ner, nästan ända ner på nästippen. Men men, jag passade på att köpa en ny och mycket skönare (och bättre) hjälm (Poc Obex Spin) och när det gäller goggles fick det bli en kompromiss i form av [URL]https://www.sportbrillor.se/snow-white[/URL] Den kombon känns bra och glajjorna är jävligt bekväma så nu har jag något bra tills vidare i.a.f. och får leta vidare under tiden. Enda abret är att det ser lite muppigt ut men va fan ska man göra liksom. Och sportbrillor.se förresten ..... [b]vilken klockren jävla handlare[/b]. Trots att jag i princip hade bestämt mig så fortsatte han .... "vänta förresten, jag har ett par modeller som du kan chansa och testa. Jag lovar, bara två till". Det såg ut som ett slagfält i deras lilla lokal med öppnade kartonger överallt. Dessutom fixade kollegan en kopp kaffe under tiden. 5 av 5 hängpungar för den servicen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Goggles för högnästa?
Tillbaka
Topp