Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
goggles för mulet och halvbra väder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knolpak" data-source="post: 89929"><p>Jag har kört med röda glas i 2 säsonger och aldrig haft särskilt stora problem med det. Funkar kanon vid dåliga ljusförhållanden och skugga vilket det ofta är då man bygger backarna åt skuggsidan (tro det eller ej). Visst vill man ha något mörkare och gärna med spegel när det är soligt. Men det funkar faktiskt med rött då också. Det funkar däremot inte med mörkt spegelglas i dåliga förhållanden. Så vill man ha ett allroundglas tycker ajg rött/orange är ett bra val. Tex oakleys persimon.</p><p></p><p>Det optimala tycker ajg verkar vara ett par oakley (just för att dom "saknar" brytningsfel) med en persimon, en fire och en high intensive blue lins. För dom som inte känner igen high intensive blue linsen kan jag nämna att den är fantastisk! Riktigt klart och fint ljus. Med den kan man se i totalt mörker med. Eller ja... Nästan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knolpak, post: 89929"] Jag har kört med röda glas i 2 säsonger och aldrig haft särskilt stora problem med det. Funkar kanon vid dåliga ljusförhållanden och skugga vilket det ofta är då man bygger backarna åt skuggsidan (tro det eller ej). Visst vill man ha något mörkare och gärna med spegel när det är soligt. Men det funkar faktiskt med rött då också. Det funkar däremot inte med mörkt spegelglas i dåliga förhållanden. Så vill man ha ett allroundglas tycker ajg rött/orange är ett bra val. Tex oakleys persimon. Det optimala tycker ajg verkar vara ett par oakley (just för att dom "saknar" brytningsfel) med en persimon, en fire och en high intensive blue lins. För dom som inte känner igen high intensive blue linsen kan jag nämna att den är fantastisk! Riktigt klart och fint ljus. Med den kan man se i totalt mörker med. Eller ja... Nästan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
goggles för mulet och halvbra väder
Tillbaka
Topp