Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Goggles med ruskigt bra ventilation och imskydd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Notosai" data-source="post: 866666" data-attributes="member: 119064"><p>Bästa imskyddet imo stavas ventilation. Kika på goggles som är gjorda för att ha vanliga glasögon under, de är oftast fruktansvärt bra ventilerade. Har ett par scott liknande Scott Icon OTG, fast en äldre modell. Har aldrig haft problem med imma. Kanske inte de snyggaste brillorna i backen, men jag är funktionsnörd...</p><p></p><p>EDIT: de flesta glasögontyper får problem när man har hjälm på sig eftersom du i princip stänger igen ventilationen på ovansidan och ibland även på sidorna (beroende på hjälm), glasögonen jag nämnde har dock ventilationshål på framsidan av glaset och har darför inte samma problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Notosai, post: 866666, member: 119064"] Bästa imskyddet imo stavas ventilation. Kika på goggles som är gjorda för att ha vanliga glasögon under, de är oftast fruktansvärt bra ventilerade. Har ett par scott liknande Scott Icon OTG, fast en äldre modell. Har aldrig haft problem med imma. Kanske inte de snyggaste brillorna i backen, men jag är funktionsnörd... EDIT: de flesta glasögontyper får problem när man har hjälm på sig eftersom du i princip stänger igen ventilationen på ovansidan och ibland även på sidorna (beroende på hjälm), glasögonen jag nämnde har dock ventilationshål på framsidan av glaset och har darför inte samma problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Goggles med ruskigt bra ventilation och imskydd
Tillbaka
Topp