Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Goggles med utbytbara linser.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1332725" data-attributes="member: 146777"><p>Tror mina fotokromatiska goggles var en av de bästa grejor jag köpte för skidåkning. Sätter på på morgonen och glöm det hela dagen. Innan fick jag alltid greja med det, eftersom jag hatar om det stör sikten. Så jag körde mycket utan, förutom i skog. Nu kör jag 100% med. Och ja, jag testade med magnetlinsor också, och jag tappade magnetlinsor också. Också skönt att inte behöva extralinser i ryggan.</p><p></p><p>Mörkt? Kör med Julbo 0-4, de blir nästan helt klar. Annars tycker jag att de är väldigt behaglig när det blir ljusare.</p><p>Sena reaktioner? Nä, mycket, mycket snabbare än att byta lins. Tycker inte man känner ens att det ändrar sig. Så jag tycker inte att man kör in i skuggan och tycker oj vad mörkt, och sen blir det ljusare. Allt känns mycket naturligt. Man tänker inte på det helt enkelt. Flatljus är som med en klar lins då.</p><p>Dyrt= Ja, det är de. Men för mig är de värd det. Och det är verkligen den enda nackdelen, om man är helt ärligt. Flatljus funkar ju som sagt som med klar linser. Har dock personligen inte hittat goggles som funker bra då. HAde ett par solglasögon i orange som var suveränt i flatljus. Men de förstörde jag tyvärr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1332725, member: 146777"] Tror mina fotokromatiska goggles var en av de bästa grejor jag köpte för skidåkning. Sätter på på morgonen och glöm det hela dagen. Innan fick jag alltid greja med det, eftersom jag hatar om det stör sikten. Så jag körde mycket utan, förutom i skog. Nu kör jag 100% med. Och ja, jag testade med magnetlinsor också, och jag tappade magnetlinsor också. Också skönt att inte behöva extralinser i ryggan. Mörkt? Kör med Julbo 0-4, de blir nästan helt klar. Annars tycker jag att de är väldigt behaglig när det blir ljusare. Sena reaktioner? Nä, mycket, mycket snabbare än att byta lins. Tycker inte man känner ens att det ändrar sig. Så jag tycker inte att man kör in i skuggan och tycker oj vad mörkt, och sen blir det ljusare. Allt känns mycket naturligt. Man tänker inte på det helt enkelt. Flatljus är som med en klar lins då. Dyrt= Ja, det är de. Men för mig är de värd det. Och det är verkligen den enda nackdelen, om man är helt ärligt. Flatljus funkar ju som sagt som med klar linser. Har dock personligen inte hittat goggles som funker bra då. HAde ett par solglasögon i orange som var suveränt i flatljus. Men de förstörde jag tyvärr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Goggles med utbytbara linser.
Tillbaka
Topp