Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Goggles uppsättning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 385249" data-attributes="member: 64225"><p>Som några sagt så är inte alla goggles helt lätta att byta lins på vilket kan vara ett irritationsmoment. Att hitta en lins som verkligen är BRA på allt är nog svårt. En som duger i det mesta ja kanske. Finns väl vissa graduella linser, inte testat dock.</p><p>Men om vi resonerar utifrån minsta antal linser (goggles) så bör vi ju välja en lins som är antingen perfekt för det svåraste ljusläget eller det vanligaste. Jag skulle nog välja det svåraste, det vill säga flatljus, det är mycket roligare att åka med en bra lins i flatljus än en dålig. Oakleys HI linser är riktigt bra för det, ger bra kontraster. Kör själv med en Persimon HI och den fungerar även i strålande solljus även om den är lite ljus. Dock så kör jag på en Arnette google med spegelglas när det är ljust. Spy verkar också ha bra linser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 385249, member: 64225"] Som några sagt så är inte alla goggles helt lätta att byta lins på vilket kan vara ett irritationsmoment. Att hitta en lins som verkligen är BRA på allt är nog svårt. En som duger i det mesta ja kanske. Finns väl vissa graduella linser, inte testat dock. Men om vi resonerar utifrån minsta antal linser (goggles) så bör vi ju välja en lins som är antingen perfekt för det svåraste ljusläget eller det vanligaste. Jag skulle nog välja det svåraste, det vill säga flatljus, det är mycket roligare att åka med en bra lins i flatljus än en dålig. Oakleys HI linser är riktigt bra för det, ger bra kontraster. Kör själv med en Persimon HI och den fungerar även i strålande solljus även om den är lite ljus. Dock så kör jag på en Arnette google med spegelglas när det är ljust. Spy verkar också ha bra linser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Goggles uppsättning?
Tillbaka
Topp