Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Goggles
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 122269" data-attributes="member: 32948"><p>Såvitt jag vet så görs inga skidbrillor polariserade. Jag har i alla fall inte sett några polariserade goggles.</p><p></p><p>Polariserade brillor är ekvivalent med spaltat glas. Det spaltade glaset släpper igenom mindre ljus som har reflekterats i något plant i förhållande till linsen, t.ex i en vattenyta över havet eller över ett vitt snöfält. Nackdelen med polariserat vid skidåkning ska då vara (vad jag har hört) att man inte ser de reflektioner i snön rakt framför dig och som är plant i förhållande till dig, vilket leder till att man helt enkelt ser sämre. (???)</p><p></p><p>By the way, någon som vet om Oakleys nya modell "Crowbar" kommer till vintern? Syns inget på deras hemsida än så länge. Antar att detta är resultatet av ryktet om "Crulety"-brillorna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 122269, member: 32948"] Såvitt jag vet så görs inga skidbrillor polariserade. Jag har i alla fall inte sett några polariserade goggles. Polariserade brillor är ekvivalent med spaltat glas. Det spaltade glaset släpper igenom mindre ljus som har reflekterats i något plant i förhållande till linsen, t.ex i en vattenyta över havet eller över ett vitt snöfält. Nackdelen med polariserat vid skidåkning ska då vara (vad jag har hört) att man inte ser de reflektioner i snön rakt framför dig och som är plant i förhållande till dig, vilket leder till att man helt enkelt ser sämre. (???) By the way, någon som vet om Oakleys nya modell "Crowbar" kommer till vintern? Syns inget på deras hemsida än så länge. Antar att detta är resultatet av ryktet om "Crulety"-brillorna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Goggles
Tillbaka
Topp