Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
gogglesaffärer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 362069" data-attributes="member: 58560"><p>Jo men Blue Tomato är från europa ... då behöver du inte betala moms...</p><p></p><p>Blue tomato €120 linsen + €10 frakt = €130 totalt = 1200kr</p><p></p><p>Den sidan som du hittade va från USA och linsen kostade $79 = 500kr... räkna med 300kr frakt då är vi uppe i 800kr + 25% moms = 1000kr...</p><p></p><p>Alltså kan du lika gärna köpa från synsam...</p><p></p><p>Är det så att dom du har nu bara har fel färg så skulle jag köpt ett par nya från www.oakstore.de eller www.blue-tomato.at ...kostar ca €165 goggles + €10 frakt = 1600kr </p><p></p><p>sen så säljer du dom förra för 500kr eller nått så har du lagt 1100kr på ett par nya goggles med ny lins, nya band o ny ram :P</p><p></p><p>edit: Som exempel på tull och skit från USA så kan man ta min far som exempel ... han köpte en slutdämpare till sin bil... Kostade $30 sen gick frakten på $30</p><p>momsen är på varans pris + frakten alltså 60*1.25=75..</p><p>Sen har jag för mig att tullavgiften på det var 12% vilket gjorde 75*1.12=84</p><p></p><p>Alltså från att man köpt en sak för 200kr i USA så måste man lägga till 350kr ... totalt 550kr ... </p><p>Visst det märks ju tydligare på små saker .. men momsen är alltid på vara + frakt</p><p>och tull är alltid på vara + frakt och moms... så det blir sviiiiin dyrt i slutändan.. >_></p><p></p><p>ne nu ska jag sova >_> gonatt o beställ fan inte från USA.. dom är tattare..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 362069, member: 58560"] Jo men Blue Tomato är från europa ... då behöver du inte betala moms... Blue tomato €120 linsen + €10 frakt = €130 totalt = 1200kr Den sidan som du hittade va från USA och linsen kostade $79 = 500kr... räkna med 300kr frakt då är vi uppe i 800kr + 25% moms = 1000kr... Alltså kan du lika gärna köpa från synsam... Är det så att dom du har nu bara har fel färg så skulle jag köpt ett par nya från www.oakstore.de eller www.blue-tomato.at ...kostar ca €165 goggles + €10 frakt = 1600kr sen så säljer du dom förra för 500kr eller nått så har du lagt 1100kr på ett par nya goggles med ny lins, nya band o ny ram :P edit: Som exempel på tull och skit från USA så kan man ta min far som exempel ... han köpte en slutdämpare till sin bil... Kostade $30 sen gick frakten på $30 momsen är på varans pris + frakten alltså 60*1.25=75.. Sen har jag för mig att tullavgiften på det var 12% vilket gjorde 75*1.12=84 Alltså från att man köpt en sak för 200kr i USA så måste man lägga till 350kr ... totalt 550kr ... Visst det märks ju tydligare på små saker .. men momsen är alltid på vara + frakt och tull är alltid på vara + frakt och moms... så det blir sviiiiin dyrt i slutändan.. >_> ne nu ska jag sova >_> gonatt o beställ fan inte från USA.. dom är tattare.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
gogglesaffärer
Tillbaka
Topp