Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Goodha 181
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 214771" data-attributes="member: 46762"><p>Z12 skall enligt utsago vara sjukt jäfla lätt, men det är ju inte allt i denna värld... Alla dessa bidningar är väl sådär, de som är att rekommendera är väl de båda DIN 14-bidningarna, med lite hård åkning måste du ställa dina bindningar på 9, kanske rent av 10, och då är DIN 12 lite väl nära gränsen, alltså DIN 14! Det jag hade gjort om jag var du, det är att jag hade beställt ett par Rossignol/Look med DIN 14 eller ett par Salomon 914 Lab (mycket bättre än vanliga 914!) från något annat ställe, och sedan fått grejerna monterade på en skidaffär.</p><p></p><p>Jag kan väl rekommendera www.ski-bilek.de, de har många bra bidningar... Frakt 30€ tror jag. Sport-Conrad har väl lite småtomt bland bidningarna nu, men skicka ett mail och fråga om de har kvar någon Scratch 140 bindning.</p><p></p><p>Det blir iaf. billigare att beställa ifrån ski-bilek än att köpa bindningarna ifrån goode, plus att du får valfriheten att välja en bra bindning och att du kan fnula lite mer på monteringen... Jag hade satsat på FKS 155 eller 914 Lab, 155:an kan nog passa dig bäst!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 214771, member: 46762"] Z12 skall enligt utsago vara sjukt jäfla lätt, men det är ju inte allt i denna värld... Alla dessa bidningar är väl sådär, de som är att rekommendera är väl de båda DIN 14-bidningarna, med lite hård åkning måste du ställa dina bindningar på 9, kanske rent av 10, och då är DIN 12 lite väl nära gränsen, alltså DIN 14! Det jag hade gjort om jag var du, det är att jag hade beställt ett par Rossignol/Look med DIN 14 eller ett par Salomon 914 Lab (mycket bättre än vanliga 914!) från något annat ställe, och sedan fått grejerna monterade på en skidaffär. Jag kan väl rekommendera www.ski-bilek.de, de har många bra bidningar... Frakt 30€ tror jag. Sport-Conrad har väl lite småtomt bland bidningarna nu, men skicka ett mail och fråga om de har kvar någon Scratch 140 bindning. Det blir iaf. billigare att beställa ifrån ski-bilek än att köpa bindningarna ifrån goode, plus att du får valfriheten att välja en bra bindning och att du kan fnula lite mer på monteringen... Jag hade satsat på FKS 155 eller 914 Lab, 155:an kan nog passa dig bäst! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Goodha 181
Tillbaka
Topp