Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Goodha för skandinaviska förhållanden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleKax" data-source="post: 336522" data-attributes="member: 13885"><p>har inte provat några Goodha skidor men tror i ärlighetens namn att det mesta kommer att funka. Har åkt på Scott Mission och har inte på något sett uppleft den skidan för nervös. Men nu till vilka skidor du ska åka på och vad du ska tänka på vid köp av skidor. Själv är jag 185cm och 70kg lätt. Jag åker just nu på ett par gammla mycket mjuka hendryx och vist fladdrar det i pisten om man åker på helt plana skidor men så fort man kommer på kant är de aldrig några problem. Så det där med att skidor kan vara för mjuka köper jag inte riktigt. Men dina 70 kg skulle jag sattast mina penagar på ett par ganska mjuka skidor för att få en snabb skön skida i puder och skoj i pisten. Själv klart kommer jag att rekomendera ett par Hendryx skis men är du nu inte berädd att lägga 8900:- för en drömmlik upplevelse tycker jag att Scott p4 eller mission är riktigt trevliga skidor. Själv klart är det ju bäst om du kan prov åka innan köp men gör inte misstaget med för hårda och långa skidor för att få flytet. </p><p>Lycka till med köpet. </p><p>Ps 5+ på FF steg ett... är ju inget att skryta med. Det har jag elever som klarar lätt.</p><p>Kalle Kax</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleKax, post: 336522, member: 13885"] har inte provat några Goodha skidor men tror i ärlighetens namn att det mesta kommer att funka. Har åkt på Scott Mission och har inte på något sett uppleft den skidan för nervös. Men nu till vilka skidor du ska åka på och vad du ska tänka på vid köp av skidor. Själv är jag 185cm och 70kg lätt. Jag åker just nu på ett par gammla mycket mjuka hendryx och vist fladdrar det i pisten om man åker på helt plana skidor men så fort man kommer på kant är de aldrig några problem. Så det där med att skidor kan vara för mjuka köper jag inte riktigt. Men dina 70 kg skulle jag sattast mina penagar på ett par ganska mjuka skidor för att få en snabb skön skida i puder och skoj i pisten. Själv klart kommer jag att rekomendera ett par Hendryx skis men är du nu inte berädd att lägga 8900:- för en drömmlik upplevelse tycker jag att Scott p4 eller mission är riktigt trevliga skidor. Själv klart är det ju bäst om du kan prov åka innan köp men gör inte misstaget med för hårda och långa skidor för att få flytet. Lycka till med köpet. Ps 5+ på FF steg ett... är ju inget att skryta med. Det har jag elever som klarar lätt. Kalle Kax [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Goodha för skandinaviska förhållanden
Tillbaka
Topp