Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
GoPro/Contour + Ipad = sant?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SNDVLL" data-source="post: 886235" data-attributes="member: 48051"><p>Nu har jag bara testat detta på en Ipad 1, och iMovie stöds ju inte till den. Men med Camera Connection Kit går det alldeles utmärkt att importera bilder och filmer direkt i iPaden direkt från GoPron. Men problemet är ju att om du köper den billigaste ipaden på 16GB så kommer du fylla den ganska så snabbt. Sen kanske du vill ha lite musik och filmer och några appar och stora spel i den och då vare inte mycket plats kvar.</p><p>Jag tvekar inte en sekund på att iPad 2 kommer klara av den enkla redigeringen du är ute efter, men utrymmet kan du få problem med. Sen bör du ju filma i 720p då också för att den inte ska säcka ihop. Som det ser ut i dagsläget kommer du ju också att behöva en dator för att flytta över allt du importerar i iPaden om du vill lagra dom någonstans, samma sak med dina färdiga edits ur iMovie.. Men det kanske iCloud kirrar när det drar igång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SNDVLL, post: 886235, member: 48051"] Nu har jag bara testat detta på en Ipad 1, och iMovie stöds ju inte till den. Men med Camera Connection Kit går det alldeles utmärkt att importera bilder och filmer direkt i iPaden direkt från GoPron. Men problemet är ju att om du köper den billigaste ipaden på 16GB så kommer du fylla den ganska så snabbt. Sen kanske du vill ha lite musik och filmer och några appar och stora spel i den och då vare inte mycket plats kvar. Jag tvekar inte en sekund på att iPad 2 kommer klara av den enkla redigeringen du är ute efter, men utrymmet kan du få problem med. Sen bör du ju filma i 720p då också för att den inte ska säcka ihop. Som det ser ut i dagsläget kommer du ju också att behöva en dator för att flytta över allt du importerar i iPaden om du vill lagra dom någonstans, samma sak med dina färdiga edits ur iMovie.. Men det kanske iCloud kirrar när det drar igång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
GoPro/Contour + Ipad = sant?
Tillbaka
Topp