Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Gopro Hero 3 Silver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Shine" data-source="post: 1023482" data-attributes="member: 39037"><p>Streamclip används inte för att krympa filerna, det används för att packa om dem till mer hanterbart format för redigering. Poängen med streamclip är att du kan välja delar av klippet, sätta in-ut markeringar för att plocka ut highlights ur långa klipp och för att göra filerna till "apple prores 422" som tydligen är en optimal codec för redigering.</p><p></p><p>Vilket program skall du redigera i? Om du använder gopro studio behöver du inte använda streamclip, använder du FCPX behöver du inte använda streamclip. Jag tror till och med att IMovie kan hantera orginalfilen.</p><p></p><p>Om du ändå vill använda streamclip så rekommenderar jag följande inställningar för att få ut det mesta av ditt klipp:</p><p></p><p>Compression: Apple prores 422 100% quality</p><p>Frame size: unscaled </p><p>Avmarkera även "interlaced scaling" (till höger i menyn)</p><p></p><p>Du kan skapa flera kortare klipp från ett längre, detta brukar underlätta senare vid redigering. Gör detta genom att använda in-ut och exportera till batch-list.</p><p></p><p>Det blev lite otydligt men hoppas du förstår </p><p></p><p>Holla om det är något mer du undrar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Shine, post: 1023482, member: 39037"] Streamclip används inte för att krympa filerna, det används för att packa om dem till mer hanterbart format för redigering. Poängen med streamclip är att du kan välja delar av klippet, sätta in-ut markeringar för att plocka ut highlights ur långa klipp och för att göra filerna till "apple prores 422" som tydligen är en optimal codec för redigering. Vilket program skall du redigera i? Om du använder gopro studio behöver du inte använda streamclip, använder du FCPX behöver du inte använda streamclip. Jag tror till och med att IMovie kan hantera orginalfilen. Om du ändå vill använda streamclip så rekommenderar jag följande inställningar för att få ut det mesta av ditt klipp: Compression: Apple prores 422 100% quality Frame size: unscaled Avmarkera även "interlaced scaling" (till höger i menyn) Du kan skapa flera kortare klipp från ett längre, detta brukar underlätta senare vid redigering. Gör detta genom att använda in-ut och exportera till batch-list. Det blev lite otydligt men hoppas du förstår Holla om det är något mer du undrar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Gopro Hero 3 Silver
Tillbaka
Topp