Gopro Hero, repa på kameralinsen

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Tjena, köpte en Gopro av en polare, fick den billigt pga att det är en liten repa på kameralinsen (inte på skalet, den har jag redan bytt)
Har provat att polera med display polish men det hjälpte inte så mkt, repan är liten men ganska djup. Det är som ett litet stenskott.
Har hört att de finns pennor för att fylla i repor på glas och plast?
Annars är det någon som har något bra tipps?
Vill ju inte kassera kameran bara pga en liten repa, men den syns tydligt på filmerna så det är grymt störigt.

//Palmroth

Som jag sa så är det på kameralinsen, inte på skalet som det är på länken du skickade Andreas-H. Har redan bytt linsen på skalet, gopro har inga reservdelar tydligen åt linsen på kameran

Råkade ut för samma sak som dig i somras. Jag hittade en original-lins på ebay. Kostade närmare 1000:- och det var en sjuhelsikes meck att byta linsen (som är fastlimmad!). Att ställa in fokusen är en mycket tidskrävande uppgift och är idag ännu inte 100% bra. Gick och köpte mig HD2:an i förrigår (2900:- i Verbier, bra pris, slipper frakt, tull etc.), vilket helt klart var värt pengarna (2x bättre än HD1:an!).

Har du cashflow, köp HD2:an. Annars, gå först och främst till en glas-smed, optiker etc och fråga om det går att slipa linsen. Sista utvägen enligt mig är att köpa en ny lins. Det blir sällan bra och man skadar lätt något inuti gopro'n när man meckar.

Hoppas detta hjälpte dig lite på traven till ett beslut.

Tack floorfilla, var påväg att köpa ett nytt objektiv som som du på ebay för 700kr men nu när det är så svårt gör jag det såklart inte.
Blir nog att försöka sälja den för 700spänn lr nått och köpa en 2a på ebay, man får ju en ny inkl frakt för runt 2300kr så det är det nog värt, har cashflow men det känns ju lite onödigt då man inte filmar så hemskt mkt
Tack återigen för ett bra svar floorfilla!

Tillbaka
Topp