Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gopro problem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 1070198" data-attributes="member: 58560"><p>Jag skulle gissa på att du menar att själva inspelningen stängs av? </p><p></p><p></p><p>Då är det garanterat för att filsystemet är FAT32 på minneskortet vilket gör att filerna inte kan vara större än 4GB.</p><p></p><p>Detta är inget du kan göra något åt då kameran inte tillåter något annat så du får helt enkelt se till att starta och stänga av emellan åt.</p><p></p><p></p><p><strong>Som ett exempel. </strong></p><p></p><p><a href="https://gopro.com/support/articles/hero4-black-recording-time-in-each-video-setting" target="_blank">Tänk att du filmar i 1080P - 30fps - 30 Mbps = 3.75 MBps</a></p><p></p><p>21 min * 60 (sekunder per minut) = 1260 sekunder</p><p></p><p>3.75 MBps * 1260 sekunder = 4725MB = +4GB</p><p></p><p></p><p>Så mitt tips om du vill filma riktigt långa klipp är att du antingen skaffar en nyare GoPro då den fortsätter filma och splittar klippen automatiskt när filstorlekens max är uppnådd! Eller så får du sänka kvaliteten (vilket sänker bitraten) och du kan filma längre av den anledningen men förmodligen så filmar du redan i rätt låg kvalitet eftersom du ändå kommer upp i 20 minuter.</p><p></p><p>Här kan du läsa mer om detta men tror inte du behöver nörda in dig så mycket i det :P <a href="http://havecamerawilltravel.com/photographer/gopro-hero4-videos-split" target="_blank">http://havecamerawilltravel.com/photographer/gopro-hero4-videos-split</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 1070198, member: 58560"] Jag skulle gissa på att du menar att själva inspelningen stängs av? Då är det garanterat för att filsystemet är FAT32 på minneskortet vilket gör att filerna inte kan vara större än 4GB. Detta är inget du kan göra något åt då kameran inte tillåter något annat så du får helt enkelt se till att starta och stänga av emellan åt. [b]Som ett exempel. [/b] [url=https://gopro.com/support/articles/hero4-black-recording-time-in-each-video-setting]Tänk att du filmar i 1080P - 30fps - 30 Mbps = 3.75 MBps[/url] 21 min * 60 (sekunder per minut) = 1260 sekunder 3.75 MBps * 1260 sekunder = 4725MB = +4GB Så mitt tips om du vill filma riktigt långa klipp är att du antingen skaffar en nyare GoPro då den fortsätter filma och splittar klippen automatiskt när filstorlekens max är uppnådd! Eller så får du sänka kvaliteten (vilket sänker bitraten) och du kan filma längre av den anledningen men förmodligen så filmar du redan i rätt låg kvalitet eftersom du ändå kommer upp i 20 minuter. Här kan du läsa mer om detta men tror inte du behöver nörda in dig så mycket i det :P [URL]http://havecamerawilltravel.com/photographer/gopro-hero4-videos-split[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gopro problem
Tillbaka
Topp