Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Gopro värt det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1145692" data-attributes="member: 167496"><p>I teorin håller jag med dig</p><p> [USER=161736]@AndersWingqvist[/USER] att det är bara att ha den på hjälmen. </p><p>Problemet blir ju om du ser följande scenario(eller kanske inte problem direkt, men för mig blir det irriterande) </p><p>Med telefon och kamera:</p><p>Ute och går en topptur, solen skiner och pudret väntar. Man tar en 5 min andningspaus och vips står man och pillar på telefonen. Påvägen upp så tar man en fika och tänker att nu ska jag njuta av utsikten. Ska bara ta en bild först, blev inte helt bra måste fixa till skidorna osv, 10 min går och du får i dig din fika med telefonen i handen som man fastnade i. Fika klar och man går sen vidare till åket. Kör ner i massa puder och vid varje liten sväng eller nåt som kan bli snyggt ska det tas en bild eller filmen ska va på så man får med stänket eller vad det nu än är.</p><p>Utan telefon och kamera:</p><p>Går upp, tittar runt på allt som finns att se på. Fikan spenderas med att filosofera och njuta av det man ser och äter. Man kommer upp och åket ska börja. Då kör man ner och man får ett flow för man behöver inte stanna eller fundera på om det blev snyggt på filmen utan man bara kör.</p><p></p><p>Min erfarenhet är att dom gånger jag lämnat allt hemma så har jag sparat allt i minnesbanken och jag länge efter kan tänka på det åket och bara va massvis med gånger mer nöjd över åket och hela upplevelsen. 100% närvarande och i stunden istället för att uppleva det genom kameralinsen.</p><p>Alla borde testa.</p><p>Medans filmåket kollar man på och om du kollar rakt av så har du oftast en väldigt långtråkig film. Dom flesta har ändå x antal gigabyte med filmer och bilder som dom i princip aldrig kommer att titta på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1145692, member: 167496"] I teorin håller jag med dig [USER=161736]@AndersWingqvist[/USER] att det är bara att ha den på hjälmen. Problemet blir ju om du ser följande scenario(eller kanske inte problem direkt, men för mig blir det irriterande) Med telefon och kamera: Ute och går en topptur, solen skiner och pudret väntar. Man tar en 5 min andningspaus och vips står man och pillar på telefonen. Påvägen upp så tar man en fika och tänker att nu ska jag njuta av utsikten. Ska bara ta en bild först, blev inte helt bra måste fixa till skidorna osv, 10 min går och du får i dig din fika med telefonen i handen som man fastnade i. Fika klar och man går sen vidare till åket. Kör ner i massa puder och vid varje liten sväng eller nåt som kan bli snyggt ska det tas en bild eller filmen ska va på så man får med stänket eller vad det nu än är. Utan telefon och kamera: Går upp, tittar runt på allt som finns att se på. Fikan spenderas med att filosofera och njuta av det man ser och äter. Man kommer upp och åket ska börja. Då kör man ner och man får ett flow för man behöver inte stanna eller fundera på om det blev snyggt på filmen utan man bara kör. Min erfarenhet är att dom gånger jag lämnat allt hemma så har jag sparat allt i minnesbanken och jag länge efter kan tänka på det åket och bara va massvis med gånger mer nöjd över åket och hela upplevelsen. 100% närvarande och i stunden istället för att uppleva det genom kameralinsen. Alla borde testa. Medans filmåket kollar man på och om du kollar rakt av så har du oftast en väldigt långtråkig film. Dom flesta har ändå x antal gigabyte med filmer och bilder som dom i princip aldrig kommer att titta på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Gopro värt det?
Tillbaka
Topp