Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Gör 5 cm någon skillnad på skidan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 97571" data-attributes="member: 13863"><p>Eddie: Nej du blev inte hånad, HitMe vill bara i all välmening hjälpa dig på traven i den så uppenbart behövliga träningen att hantera större textmassor. Min sjuårige grabb har nyss släppt de enklare barnböckerna och börjat läsa Harry Potter, så vill du ha lite enklare texter att öva på kan jag skicka dig ett gäng barnböcker.</p><p></p><p>danielwidman79: Samma längd av två olika skidmodeller kan skilja sig enormt i såväl vridstyvhet, flex och spann. Det riktmärke man får ha är att se i vilka längder de tillverkas. Väger du 90 kg (som jag) är det sannolikt den näst längsta eller längsta skidan du ska välja av en modell. Detta kan mycket väl innebära att såväl en 170 cm slalomcarver som en 195 cm friåkningsskida är rätt för dig.</p><p></p><p>Själv kör jag Head Monster 85 i 186 cm. Jag skulle definitivt inte gå kortare på denna typ av skida. För att ytterligare komplicera situationen kan skilda par av samma längd och modell ha olika spann... Jag har själv erfarenhet av detta eftersom det första paret 85or jag hade (reklamerade) var märkbart mjukare i spannet än de jag har nu! (De sistnämnda är bättre!)</p><p></p><p>GNU: Skönt att känna att du övervakar och modererar...</p><p></p><p>;-) / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 97571, member: 13863"] Eddie: Nej du blev inte hånad, HitMe vill bara i all välmening hjälpa dig på traven i den så uppenbart behövliga träningen att hantera större textmassor. Min sjuårige grabb har nyss släppt de enklare barnböckerna och börjat läsa Harry Potter, så vill du ha lite enklare texter att öva på kan jag skicka dig ett gäng barnböcker. danielwidman79: Samma längd av två olika skidmodeller kan skilja sig enormt i såväl vridstyvhet, flex och spann. Det riktmärke man får ha är att se i vilka längder de tillverkas. Väger du 90 kg (som jag) är det sannolikt den näst längsta eller längsta skidan du ska välja av en modell. Detta kan mycket väl innebära att såväl en 170 cm slalomcarver som en 195 cm friåkningsskida är rätt för dig. Själv kör jag Head Monster 85 i 186 cm. Jag skulle definitivt inte gå kortare på denna typ av skida. För att ytterligare komplicera situationen kan skilda par av samma längd och modell ha olika spann... Jag har själv erfarenhet av detta eftersom det första paret 85or jag hade (reklamerade) var märkbart mjukare i spannet än de jag har nu! (De sistnämnda är bättre!) GNU: Skönt att känna att du övervakar och modererar... ;-) / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Gör 5 cm någon skillnad på skidan?
Tillbaka
Topp