Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gör det verkligen sådan skillnad?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 915885" data-attributes="member: 43586"><p>Ok. Jag ska börja med att säga att jag absolut inte är alpinskolad, åker för att det är kul och är helt självlärd. Jag imponeras därifrån ibland av WC-åkares utrustningsmani. Frågan blommade upp igen när jag läste Hans Olssons senaste <a href="http://hans-olsson.com/plastic-fantastic-lunch-date/" target="_blank">blogginlägg</a>. Jag tänker inte på hans lunch på favoritrestaurangen Vapiano utan på de 0,3 mm silikon han placerar under tådelen.</p><p></p><p>För oss puderåkare är det ju en piss i nilen och även om det ligger 0,5 cm snö under skon så spelar det inte så stor roll. Det kanske är därför det för mig är helt osannolikt att 0,3 mm lift i tådelen gör en "huge" skillnad i hur aggressiv åkningen blir.</p><p></p><p>Så, vad säger ni garvade FR-åkare och gamla alpinåkare. Gör 0,3mm så mycket?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 915885, member: 43586"] Ok. Jag ska börja med att säga att jag absolut inte är alpinskolad, åker för att det är kul och är helt självlärd. Jag imponeras därifrån ibland av WC-åkares utrustningsmani. Frågan blommade upp igen när jag läste Hans Olssons senaste [url=http://hans-olsson.com/plastic-fantastic-lunch-date/]blogginlägg[/url]. Jag tänker inte på hans lunch på favoritrestaurangen Vapiano utan på de 0,3 mm silikon han placerar under tådelen. För oss puderåkare är det ju en piss i nilen och även om det ligger 0,5 cm snö under skon så spelar det inte så stor roll. Det kanske är därför det för mig är helt osannolikt att 0,3 mm lift i tådelen gör en "huge" skillnad i hur aggressiv åkningen blir. Så, vad säger ni garvade FR-åkare och gamla alpinåkare. Gör 0,3mm så mycket? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gör det verkligen sådan skillnad?
Tillbaka
Topp