Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Gör en story!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 815401" data-attributes="member: 45951"><p>Måste både hålla med och inte;</p><p></p><p>De gamla skidfilmerna va riktigt kul att titta på, dels för att man ser hur sporten gått framåt och framförallt varifrån den kom, vart den en gång varit. Alltid lika kul oavsett vad det handlar om (och kanske lite roligare när det handlar om just skidåkning)</p><p></p><p>Vad gäller handling och inte handling, så är jag lite kluven. Vad är det för story vi letar efter? dokumentär-stuket kan jag absolut köpa, tittar man på snöbräde - dokumentären "First Descent", så diggade jag det konceptet stenhårt. Men en handlinga al'a spel-/hollywoodfilm? Riskerar det inte att bli lite åt porrfilmshållet då? Jag är inte helt säker på att jag skulle digga en porrfilm för att det finns en bra handling (hollywood skriven) med i bilden. (Fanns det inte en tråd en gång i tiden som jämförde skidfilm med porrfilm?)</p><p></p><p>Att det inte existerar kan bero på ett gäng olika anledningar antar jag, en av är möjligen att ingen av de bättre/bra manusförfattarna ägnar sig åt att skriva handling åt porr? (av flera olika anledningar antar jag) Skulle de göra det för skidfilmer? Tja, kanske? Men problem nummer två skulle då vara skådespelarna? Finns det bra skådespelare som kan åka skidor? Är de skidåkare som platsar i skidfilmer tillräckligt bra skådespelare? Blir det trovärdigt med en mix? Finns det en målgrupp?</p><p></p><p>(Ja, jag inser att liknelsen inte är helt stabil, på grund av de olika "innehållen" etc etc ect. Men ha lite överseende och låt det illustrera mitt budskap)</p><p></p><p>Personligen gillar jag att dra på en skidfilm, där människor t.ex. åker puder till skönmusik och detta utan att vara beroende av att förstå/följt med i en handling.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 815401, member: 45951"] Måste både hålla med och inte; De gamla skidfilmerna va riktigt kul att titta på, dels för att man ser hur sporten gått framåt och framförallt varifrån den kom, vart den en gång varit. Alltid lika kul oavsett vad det handlar om (och kanske lite roligare när det handlar om just skidåkning) Vad gäller handling och inte handling, så är jag lite kluven. Vad är det för story vi letar efter? dokumentär-stuket kan jag absolut köpa, tittar man på snöbräde - dokumentären "First Descent", så diggade jag det konceptet stenhårt. Men en handlinga al'a spel-/hollywoodfilm? Riskerar det inte att bli lite åt porrfilmshållet då? Jag är inte helt säker på att jag skulle digga en porrfilm för att det finns en bra handling (hollywood skriven) med i bilden. (Fanns det inte en tråd en gång i tiden som jämförde skidfilm med porrfilm?) Att det inte existerar kan bero på ett gäng olika anledningar antar jag, en av är möjligen att ingen av de bättre/bra manusförfattarna ägnar sig åt att skriva handling åt porr? (av flera olika anledningar antar jag) Skulle de göra det för skidfilmer? Tja, kanske? Men problem nummer två skulle då vara skådespelarna? Finns det bra skådespelare som kan åka skidor? Är de skidåkare som platsar i skidfilmer tillräckligt bra skådespelare? Blir det trovärdigt med en mix? Finns det en målgrupp? (Ja, jag inser att liknelsen inte är helt stabil, på grund av de olika "innehållen" etc etc ect. Men ha lite överseende och låt det illustrera mitt budskap) Personligen gillar jag att dra på en skidfilm, där människor t.ex. åker puder till skönmusik och detta utan att vara beroende av att förstå/följt med i en handling. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Gör en story!
Tillbaka
Topp