Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Göra egna bakkappor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Viktoor" data-source="post: 927331" data-attributes="member: 28556"><p>Obehagligt med dom så styva.</p><p>Men ja precis. Jag tänker i samma banor. Lägga fler lager nere vid hälkoppen och färre högst upp och ev borra ur lite.</p><p>Det är Unionbindningar dom ska på så vi får hoppas det håller, jag vill inte ha dom jättestyva så det borde gå.</p><p>Det svåra ligger i det praktiska, antingen tillverka en mall av något som är tunt och mjukt nog att böja till rätt form men hårt nog att hålla formen för att sedan lägga väv och epoxy på, eller försöka bygga någon sorts form att "gjuta" det hela i. Också där svårt att hitta bra material att jobba i. </p><p></p><p>Det enklaste sättet just nu tänker jag är att slipa till en form som motsvarar insidan av bakkappan som man sedan kan kan bygga upp lager med väv och plast på för att efteråt såga och slipa till rätt form. Men det känns som att det går att få till smidigare med någon typ av gjutform av baksidan av bakkappan.</p><p>Funderingarna fortsätter.</p><p></p><p>Och självklart får det bli en variant med scrub-hook om det funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Viktoor, post: 927331, member: 28556"] Obehagligt med dom så styva. Men ja precis. Jag tänker i samma banor. Lägga fler lager nere vid hälkoppen och färre högst upp och ev borra ur lite. Det är Unionbindningar dom ska på så vi får hoppas det håller, jag vill inte ha dom jättestyva så det borde gå. Det svåra ligger i det praktiska, antingen tillverka en mall av något som är tunt och mjukt nog att böja till rätt form men hårt nog att hålla formen för att sedan lägga väv och epoxy på, eller försöka bygga någon sorts form att "gjuta" det hela i. Också där svårt att hitta bra material att jobba i. Det enklaste sättet just nu tänker jag är att slipa till en form som motsvarar insidan av bakkappan som man sedan kan kan bygga upp lager med väv och plast på för att efteråt såga och slipa till rätt form. Men det känns som att det går att få till smidigare med någon typ av gjutform av baksidan av bakkappan. Funderingarna fortsätter. Och självklart får det bli en variant med scrub-hook om det funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Göra egna bakkappor?
Tillbaka
Topp