Gore Tex XCR Jacka

Mustang05

Ny medlem
Gore Tex XCR Jacka
Tjena,
Är på jakt efter en ny skidjacka och har varit runt och testat lite och fastnat för en North Face 3 lagers gore tex xcr "Three thinker jacket" eller en Nike ACG 2 lagers gore tex xcr.
Undrar om det är någon som har erfarenhet av dessa eller andra tips?
Och om någon vet var man kan hitta fler ACG jackor, nätet/affär?

Har varit runt och testat tierra, norröna, arcteryx med mera men inte fastanat för dessa...

/Freddan

Gore Tex XCR Jacka
japp, hakade upp mig på de enda 2 "små" fickorna som är upp vid bröstet på jackan, även synd att de skippade muddarna som är på gore tex jackan, men är borta i xcr jackan.

Gore Tex XCR Jacka
En liten varning för FreeThinker från NOrth Face som du nämnde.
Jackan ifråga har en krage innanför luvan, detta visade sig vara ganska dåligt när det var mycket snö i luften (och/eller på marken) samt när det blåser.

Jag hade själv free thinker förra säsongen och i fortsättningen åker jag bara med den om det är strålande sol och vindstilla. Eftersom kragen inte går att dra åt kring halsen på samma sätt som en nedfälld huva blir det ett glapp kring halsen där det drar kallt av vind och där snö gärna letar sig in. I övrigt var det en bra jacka.

Leta efter en jacka som saknar kragen men som har huva.

Gore Tex XCR Jacka
Jag investerade i en jacka från The Northface för några veckor sedan.
Jackan är med i "summit series", tyckte den var riktigt snygg, helsvart med grå/silver runt dragkedjorna.

Tillbaka
Topp