Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Goretex vs Coretex/hellytech
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henkeswe" data-source="post: 8246" data-attributes="member: 14693"><p>Det beror helt enkelt på hur du tänker och vilken ekonomi du har. Om du har möjlighet att köpa skidkläder i Goretex tycker jag att du skall göra det. Är det värt att låta bli? När man väl är därnere på det perfekta skidstället och så märker man av klädernas begränsning så känns det förmodligen väldigt irriterande. Väljer man sedan att "byta upp sig" till nästa säsong så har det med all säkerhet blivit dyrare att köpa två uppsättningar skidkläder än ett!</p><p></p><p>Visst i Alperna regnar det inte så ofta, åtminstone inte vintertid och åker du mycket i pisten så är kanske behovet av vattentäta kläder överdrivet. Åker du däremot mycket utanför pisten är förmodligen behovet större och då kan man återigen fråga sig om man verkligen ska snåla in på kläderna och riskera att fokuseringen glider över på något annat än skidåkningen.</p><p></p><p>Jag har inte provat alla fabrikats olika produkter, men de som jag har testat har tyvärr kommit till korta mot Goretex-produkterna. Det svider i plånboken att behöva betala extra för något som inte syns. Jag upplever dock att sanningen i detta fall tar ut sin rätt - åtminstone någon gång under resan...</p><p></p><p>Men om du absolut inte har råd så finns det inte så mycket att göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henkeswe, post: 8246, member: 14693"] Det beror helt enkelt på hur du tänker och vilken ekonomi du har. Om du har möjlighet att köpa skidkläder i Goretex tycker jag att du skall göra det. Är det värt att låta bli? När man väl är därnere på det perfekta skidstället och så märker man av klädernas begränsning så känns det förmodligen väldigt irriterande. Väljer man sedan att "byta upp sig" till nästa säsong så har det med all säkerhet blivit dyrare att köpa två uppsättningar skidkläder än ett! Visst i Alperna regnar det inte så ofta, åtminstone inte vintertid och åker du mycket i pisten så är kanske behovet av vattentäta kläder överdrivet. Åker du däremot mycket utanför pisten är förmodligen behovet större och då kan man återigen fråga sig om man verkligen ska snåla in på kläderna och riskera att fokuseringen glider över på något annat än skidåkningen. Jag har inte provat alla fabrikats olika produkter, men de som jag har testat har tyvärr kommit till korta mot Goretex-produkterna. Det svider i plånboken att behöva betala extra för något som inte syns. Jag upplever dock att sanningen i detta fall tar ut sin rätt - åtminstone någon gång under resan... Men om du absolut inte har råd så finns det inte så mycket att göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Goretex vs Coretex/hellytech
Tillbaka
Topp