Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Goretexjackor som inte sitter tight!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 341879" data-attributes="member: 64225"><p>Jag skulle vilja påstå att skillnaden är knappt märkbar. Att jackan ska vara tight är ett nyare påfund som kommit de senaste åren. Det skall underlätta jackans "andning" (passa dig för det ordet bland vissa fjällrävar, jävlar vad griniga dom blir). Men det viktigaste är det som du är inne på att den inte är så pass stor, eller framförallt att du inte har så mycket kläder på dig att fryspunkten hamnar innanför jackan för då blir det ispansar på insidan. Personligen föredrar jag en lite större jackan då den är lättare att röra sig i. Du får plats med förstärkningsplagg på vintern, en för tight jacka kommer lämna en för liten luftspalt vilket gör att du fryser mer. Plus att jag tycker en lite större jacka är skönare om man har bara en t-shirt eller liknande under för då känns det inte lika blött när jackan inte ligger emot överallt, men det var en högst personlig preferens. Så visst vill du ha en gigantisk skaljacka för att se snygg ut i parken så kör på det, membranfunktionen kommer vara ungefär likvärdig så länge du inte kör tältmodellen. Dessutom så köper du såklart en jacka med blixtlås för ventilation så du kan öppna upp om det behövs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 341879, member: 64225"] Jag skulle vilja påstå att skillnaden är knappt märkbar. Att jackan ska vara tight är ett nyare påfund som kommit de senaste åren. Det skall underlätta jackans "andning" (passa dig för det ordet bland vissa fjällrävar, jävlar vad griniga dom blir). Men det viktigaste är det som du är inne på att den inte är så pass stor, eller framförallt att du inte har så mycket kläder på dig att fryspunkten hamnar innanför jackan för då blir det ispansar på insidan. Personligen föredrar jag en lite större jackan då den är lättare att röra sig i. Du får plats med förstärkningsplagg på vintern, en för tight jacka kommer lämna en för liten luftspalt vilket gör att du fryser mer. Plus att jag tycker en lite större jacka är skönare om man har bara en t-shirt eller liknande under för då känns det inte lika blött när jackan inte ligger emot överallt, men det var en högst personlig preferens. Så visst vill du ha en gigantisk skaljacka för att se snygg ut i parken så kör på det, membranfunktionen kommer vara ungefär likvärdig så länge du inte kör tältmodellen. Dessutom så köper du såklart en jacka med blixtlås för ventilation så du kan öppna upp om det behövs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Goretexjackor som inte sitter tight!?
Tillbaka
Topp