Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gotama + ... jaa, vilka bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 187573" data-attributes="member: 46762"><p>Ja DIN-mässigt så motsvaras det ju av M12:erna... Men kvalitéts- och funktionsmässigt så är det väl Marker M14 du skall ha... Om du känner att du vågar slå till på ett par M14 så kan jag intyga att du med dina 70kg garanterat kan åka på dom... Du kanske får dra dom lite högre, men annars funkar de som de flesta bindningar.</p><p></p><p>Just M14 är lite speciell... Den lider av det dåliga Marker-ryktet som Marker fått av M11 och M12, men den är i själva verket mycket bättre, tack vare bättre ihopskruvning... Dock har jag hört om några vars M14 inte sammarbetat överhuvudtaget, jag har haft två incidenter med mina under en vinter, varav en som blev jobbig... ;-)</p><p></p><p>DIN 12-bindningar fungerar till de flesta åkare, men med Marker så är väl DIN 14 vad man bör satsa på...</p><p></p><p>Personligen kommer jag nog köpa Salomon i fortsättningen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 187573, member: 46762"] Ja DIN-mässigt så motsvaras det ju av M12:erna... Men kvalitéts- och funktionsmässigt så är det väl Marker M14 du skall ha... Om du känner att du vågar slå till på ett par M14 så kan jag intyga att du med dina 70kg garanterat kan åka på dom... Du kanske får dra dom lite högre, men annars funkar de som de flesta bindningar. Just M14 är lite speciell... Den lider av det dåliga Marker-ryktet som Marker fått av M11 och M12, men den är i själva verket mycket bättre, tack vare bättre ihopskruvning... Dock har jag hört om några vars M14 inte sammarbetat överhuvudtaget, jag har haft två incidenter med mina under en vinter, varav en som blev jobbig... ;-) DIN 12-bindningar fungerar till de flesta åkare, men med Marker så är väl DIN 14 vad man bör satsa på... Personligen kommer jag nog köpa Salomon i fortsättningen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gotama + ... jaa, vilka bindningar?
Tillbaka
Topp