Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gotama nästan klart, men vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 552152" data-attributes="member: 46762"><p>Den nya är nog def. den du skall satsa på! </p><p></p><p>Jestern är en bra bindning, men jag har själv aldrig "fallit" för den... I mina ögon är priset alldeles för högt med tanke på andelen plast. Rossignol och Look gillas av många, men slitaget efter en säsong brukar resultera i glapp och andra tvivelaktigheter. Jag kom iaf. inte överens med det paret jag hade efter två säsonger.. Salomon har ju sina STH-bindningar, men det är enbart STH16 och STH14 Driver som har den "bättre" tådelen, STH14 och STH12 har den billigare och sämre Z-tån... Jag kör inte mina bindningar jättehårtskruvade, 10-10,5 normalt, och kanske uppåt 12 om det är offpiståkning, men jag har 916 och STH16 på mina skidor och är extremt nöjd. Sedan har jag FKS-bindningar liggande, men med tanke på hur svårt det är att få tag på sådana skall vi inte börja krångla med sådana!</p><p></p><p>Med tanke på att du behöver kunna skruva till runt 10 så avråder jag dig från att köpa en 12-dinare, så det står väl mellan Jestern alternativt en Rossi/Look 14-dinare, och då är Jestern mycket bättre. Tipset är annars att hålla ett öga på köp&sälj, varför inte köpa ett par beggade Jesters och vänta på första bästa deal på ett par Gotama? <a href="https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=44536" target="_blank">https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=44536</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 552152, member: 46762"] Den nya är nog def. den du skall satsa på! Jestern är en bra bindning, men jag har själv aldrig "fallit" för den... I mina ögon är priset alldeles för högt med tanke på andelen plast. Rossignol och Look gillas av många, men slitaget efter en säsong brukar resultera i glapp och andra tvivelaktigheter. Jag kom iaf. inte överens med det paret jag hade efter två säsonger.. Salomon har ju sina STH-bindningar, men det är enbart STH16 och STH14 Driver som har den "bättre" tådelen, STH14 och STH12 har den billigare och sämre Z-tån... Jag kör inte mina bindningar jättehårtskruvade, 10-10,5 normalt, och kanske uppåt 12 om det är offpiståkning, men jag har 916 och STH16 på mina skidor och är extremt nöjd. Sedan har jag FKS-bindningar liggande, men med tanke på hur svårt det är att få tag på sådana skall vi inte börja krångla med sådana! Med tanke på att du behöver kunna skruva till runt 10 så avråder jag dig från att köpa en 12-dinare, så det står väl mellan Jestern alternativt en Rossi/Look 14-dinare, och då är Jestern mycket bättre. Tipset är annars att hålla ett öga på köp&sälj, varför inte köpa ett par beggade Jesters och vänta på första bästa deal på ett par Gotama? [URL]https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=44536[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gotama nästan klart, men vilken bindning?
Tillbaka
Topp