Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gotama nästan klart, men vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle74" data-source="post: 553862" data-attributes="member: 83388"><p>Tja! Har precis köpt Gotaman (176 cm) från Sport-Conrad till det pris du talar om. Schysst deal helt klart!</p><p></p><p>Jag är ungefär lika lång som du, men väger 71 kg. Jag gillar att åka snabbt i pisten och ligga på skär och precis som du så åker jag mycket off-pist. </p><p></p><p>Hemkommen från Stryn för 2 dagar sedan efter två dagars åkning på Gotaman kan jag konstatera att det är den skönaste skidan jag kört på. Den har mycket sväng i sig för att vara så pass bred, men är fortfarande riktigt fartstabil (inget fladder här inte). Skönt flyt i sorbén, med fint kangrepp även när det blev lite hårdare (dock är det ju inte isiga pister jag snackar om).</p><p></p><p>Kan passa på att nämna att en kompis som är ca 185 cm och förmodligen väger någonstans mellan 85-90 kg kör på Gotaman (184 cm). Han är en kraftfull åkare och även han tycker den är lekfull, men samtidigt stabil.</p><p></p><p>Jag lät dem montera bindning i Tyskland och har inte upplevt det som ett problem. Men, ett tips kan vara att efterdra skruvarna då jag misstänker att de bara drar dem med maskin.</p><p></p><p>När det gäller val av binding har jag inga åsikter.</p><p></p><p>Over and out!</p><p>Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle74, post: 553862, member: 83388"] Tja! Har precis köpt Gotaman (176 cm) från Sport-Conrad till det pris du talar om. Schysst deal helt klart! Jag är ungefär lika lång som du, men väger 71 kg. Jag gillar att åka snabbt i pisten och ligga på skär och precis som du så åker jag mycket off-pist. Hemkommen från Stryn för 2 dagar sedan efter två dagars åkning på Gotaman kan jag konstatera att det är den skönaste skidan jag kört på. Den har mycket sväng i sig för att vara så pass bred, men är fortfarande riktigt fartstabil (inget fladder här inte). Skönt flyt i sorbén, med fint kangrepp även när det blev lite hårdare (dock är det ju inte isiga pister jag snackar om). Kan passa på att nämna att en kompis som är ca 185 cm och förmodligen väger någonstans mellan 85-90 kg kör på Gotaman (184 cm). Han är en kraftfull åkare och även han tycker den är lekfull, men samtidigt stabil. Jag lät dem montera bindning i Tyskland och har inte upplevt det som ett problem. Men, ett tips kan vara att efterdra skruvarna då jag misstänker att de bara drar dem med maskin. När det gäller val av binding har jag inga åsikter. Over and out! Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gotama nästan klart, men vilken bindning?
Tillbaka
Topp