Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Göteborg - Trysil | Väginfo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="haakan_e" data-source="post: 940452" data-attributes="member: 77615"><p>Bor i Oslo och det är två tullar på väg till Oslo (20 nok styck) från Svinesund. Om du planerar en sväng in till centrum får du ytterligare en passering genom en automatisk tull (26 nok) som sedan kommer hemskickad på faktura. Om du kör direkt vidare på E6 mot Trondheim vidare mot Trysil innan du kommer in i Oslo slipper du den bommen. på E6:an mot Trysil kommer sen ytterligare en tull på 14 kr.</p><p></p><p>De håller på att bygga ut E6:an norrut men tyvärr är de inte helt klara. Det är dock inget man märker speciellt mycket av. Det är motorväg några mil förbi Oslo och sen är det den klassiska norska 80-vägen resten av biten. Det är (med norska mått) väldigt bra vägar och det tar ca 3 h att köra. Inga problem med väglaget heller. Se till att inte köra för fort bara, du vill inte ha norsk fortkörningsböter och fartkamerorna står tätt. </p><p></p><p>Kom bara ihåg att se till att äta i Sverige. Norsk vägmat är kass till ett hutlöst pris. </p><p></p><p>Ska själv köra upp i morgon eftermiddag så jag kan uppdatera dig mer om jag ser något speciellt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="haakan_e, post: 940452, member: 77615"] Bor i Oslo och det är två tullar på väg till Oslo (20 nok styck) från Svinesund. Om du planerar en sväng in till centrum får du ytterligare en passering genom en automatisk tull (26 nok) som sedan kommer hemskickad på faktura. Om du kör direkt vidare på E6 mot Trondheim vidare mot Trysil innan du kommer in i Oslo slipper du den bommen. på E6:an mot Trysil kommer sen ytterligare en tull på 14 kr. De håller på att bygga ut E6:an norrut men tyvärr är de inte helt klara. Det är dock inget man märker speciellt mycket av. Det är motorväg några mil förbi Oslo och sen är det den klassiska norska 80-vägen resten av biten. Det är (med norska mått) väldigt bra vägar och det tar ca 3 h att köra. Inga problem med väglaget heller. Se till att inte köra för fort bara, du vill inte ha norsk fortkörningsböter och fartkamerorna står tätt. Kom bara ihåg att se till att äta i Sverige. Norsk vägmat är kass till ett hutlöst pris. Ska själv köra upp i morgon eftermiddag så jag kan uppdatera dig mer om jag ser något speciellt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Göteborg - Trysil | Väginfo
Tillbaka
Topp