Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Göteborgsskidåkning inom 2 timmars radie.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1222604" data-attributes="member: 176798"><p>Bra rapport! Kul med lättillgänglig åkning nära stan, när abstinensen blir för stor men det inte finns möjlighet att åka iväg nåt längre.</p><p></p><p>Bollekollen köptes väl om jag minns rätt av downhill- fantaster som helt tänkt sluta med vintersport, men testade snökanonen lite på skoj en vinter och insåg att det faktiskt kunde vara kul att få till lite skidåkning. Så tror prio mest är på sommarhalvåret men kan ju ändras!</p><p></p><p>Har till skillnad från dig inte upplevt att Ulricehamn blivit särskilt uppkört när jag varit där men kan säkert bero mycket på besökarantal och före för dagen. Annars tycker jag liftkapaciteten är värd att lyfta fram som något positivt. Lika många liftar som backar, nästan aldrig köer.</p><p></p><p>Skulle säga att Sunne ändå är görbart som dagsutflykt men kräver lite mer ambition och energi. Är ändå en annan typ av anläggning som jag minns det (mer fjällanläggning, mindre hemmabacke) så känns rättvist att den inte jämförs mot listan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1222604, member: 176798"] Bra rapport! Kul med lättillgänglig åkning nära stan, när abstinensen blir för stor men det inte finns möjlighet att åka iväg nåt längre. Bollekollen köptes väl om jag minns rätt av downhill- fantaster som helt tänkt sluta med vintersport, men testade snökanonen lite på skoj en vinter och insåg att det faktiskt kunde vara kul att få till lite skidåkning. Så tror prio mest är på sommarhalvåret men kan ju ändras! Har till skillnad från dig inte upplevt att Ulricehamn blivit särskilt uppkört när jag varit där men kan säkert bero mycket på besökarantal och före för dagen. Annars tycker jag liftkapaciteten är värd att lyfta fram som något positivt. Lika många liftar som backar, nästan aldrig köer. Skulle säga att Sunne ändå är görbart som dagsutflykt men kräver lite mer ambition och energi. Är ändå en annan typ av anläggning som jag minns det (mer fjällanläggning, mindre hemmabacke) så känns rättvist att den inte jämförs mot listan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Göteborgsskidåkning inom 2 timmars radie.
Tillbaka
Topp