Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Göteborgsskidåkning inom 2 timmars radie.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JEZ-revived" data-source="post: 1299697" data-attributes="member: 168787"><p>Oj! </p><p>Håller med, 550:-/dag för Ulricehamn är alldeles för mycket. Jag har betalat 290:-/4h under den här säsongen, vilket är mer rimligt.</p><p></p><p>Jag har också noterat att den angivna höjden inte alls stämmer med kartor. En vild gissning är att de har gjort en del markarbeten efter området scannats. Jag kan inte mäta själv - på ren känsla tycker jag backen verkar högre än Bollekollen, som på kartorna är ganska nära de angivna 100 meterna.</p><p>På earth är Ulricehamn dock bara 100 meter - och 40 meter markarbeten har de inte gjort.Så något fuffens kan det nog vara.</p><p></p><p>Bollekollen har jag förövrigt "gett upp". De fick inte upp hela backen under den här vintern och man kan inte förvänta sig en bättre vinter i Gbg än vad vi fick i år. Lite trist, för de verkar jobba febrilt med de medlen de har.</p><p></p><p>Ulricehamn har förövrigt nya ägare och det har faktiskt blivit ett lyft. Den tidigare bambaliknande restaurangen är nu rätt mysig och har bra mat. De har haft flera aktiviteter under året så som "prova på att gå med stighudar" och flera skidtester. Och deras nya snökanonsystem verkar leverera.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JEZ-revived, post: 1299697, member: 168787"] Oj! Håller med, 550:-/dag för Ulricehamn är alldeles för mycket. Jag har betalat 290:-/4h under den här säsongen, vilket är mer rimligt. Jag har också noterat att den angivna höjden inte alls stämmer med kartor. En vild gissning är att de har gjort en del markarbeten efter området scannats. Jag kan inte mäta själv - på ren känsla tycker jag backen verkar högre än Bollekollen, som på kartorna är ganska nära de angivna 100 meterna. På earth är Ulricehamn dock bara 100 meter - och 40 meter markarbeten har de inte gjort.Så något fuffens kan det nog vara. Bollekollen har jag förövrigt "gett upp". De fick inte upp hela backen under den här vintern och man kan inte förvänta sig en bättre vinter i Gbg än vad vi fick i år. Lite trist, för de verkar jobba febrilt med de medlen de har. Ulricehamn har förövrigt nya ägare och det har faktiskt blivit ett lyft. Den tidigare bambaliknande restaurangen är nu rätt mysig och har bra mat. De har haft flera aktiviteter under året så som "prova på att gå med stighudar" och flera skidtester. Och deras nya snökanonsystem verkar leverera. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Göteborgsskidåkning inom 2 timmars radie.
Tillbaka
Topp