Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Grön på feta skidor...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gzon68" data-source="post: 847361" data-attributes="member: 21558"><p>Jag tolkar det som att du redan har en pistskida och vill komplettera med en ren offpistskida? Om du inte kan låna prata med någon uthyrning och hyr ett par feta skidor en dag för att se hur breda skidor du orkar med. Eftersom du saknar erfarenhet av bredare skidor skulle jag inte rekommendera bredare än ca 100-110 mm under foten som första \"fetskida\" och ca 185-190 i längd. </p><p></p><p>Kolla upp ~100-110 mm av de märkena du kan köpa billigt typ:</p><p></p><p>Salomon:</p><p>Sentinel (något smalare tilltalar piståkare)</p><p>Shogun (mer allround twintip)</p><p>Czar (Offpist jibb, mjukare)</p><p>(Rocker, El Dictator om du vill gå fetare)</p><p></p><p>Scott:</p><p>P4</p><p>Dozer (jibb)</p><p>Cruzade (smalare, trevlig allround sverigeskida)</p><p></p><p>Atomic:</p><p>Blog</p><p>Access</p><p>(Bent Chetler eller Atlas om du vill gå fetare)</p><p></p><p>Och skall du åka offpist så skall du som ett minimum givetvis även ha lavinkunskap, tranciever, spade och sond.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gzon68, post: 847361, member: 21558"] Jag tolkar det som att du redan har en pistskida och vill komplettera med en ren offpistskida? Om du inte kan låna prata med någon uthyrning och hyr ett par feta skidor en dag för att se hur breda skidor du orkar med. Eftersom du saknar erfarenhet av bredare skidor skulle jag inte rekommendera bredare än ca 100-110 mm under foten som första \"fetskida\" och ca 185-190 i längd. Kolla upp ~100-110 mm av de märkena du kan köpa billigt typ: Salomon: Sentinel (något smalare tilltalar piståkare) Shogun (mer allround twintip) Czar (Offpist jibb, mjukare) (Rocker, El Dictator om du vill gå fetare) Scott: P4 Dozer (jibb) Cruzade (smalare, trevlig allround sverigeskida) Atomic: Blog Access (Bent Chetler eller Atlas om du vill gå fetare) Och skall du åka offpist så skall du som ett minimum givetvis även ha lavinkunskap, tranciever, spade och sond. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Grön på feta skidor...
Tillbaka
Topp