Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Grundvalla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dubbelwe" data-source="post: 14008" data-attributes="member: 16156"><p>Hej Nisse!</p><p>Ï min værld ær "grundvalla" førknippat med længdskidor, en valla som gør att fæstvallan ska sitta bættre... Men antagligen ær det inte det du menar. </p><p></p><p>Om det gæller alpint så ær det sækert "mættningsvalla" du menar. Før att inte belaget ska torka ut så værmer man in en mjuk valla med hjælp av strykjærn. Det finns speciella "base prep"-vallor men det går alldeles utmærkt med t ex CH10 eller LF10. Det som ær viktigt ær att vallan ær mjuk, alltså att den smælter in lætt i belaget. Sickla bort och upprepa proceduren fyra-fem gånger. Sen ær det dax att værma in den vallan som passar bæst før dagens temperatur.</p><p></p><p>Ett tips ær att knalla in på en butik som sæljer Swix, de har riktigt bra broschyrer dær du kan læsa precis hur du ska gøra och varfør.</p><p></p><p>Det tar lite tid, men skidorna blir mycket gladare av omsorg och det tjænar du på i længden! </p><p></p><p>På fråga 2 har jag dæremot inget svar. Kanske beror det på att jag har hjælm på mig så att jag inte hør det. Vad vet jag.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p>//Jenny</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dubbelwe, post: 14008, member: 16156"] Hej Nisse! Ï min værld ær "grundvalla" førknippat med længdskidor, en valla som gør att fæstvallan ska sitta bættre... Men antagligen ær det inte det du menar. Om det gæller alpint så ær det sækert "mættningsvalla" du menar. Før att inte belaget ska torka ut så værmer man in en mjuk valla med hjælp av strykjærn. Det finns speciella "base prep"-vallor men det går alldeles utmærkt med t ex CH10 eller LF10. Det som ær viktigt ær att vallan ær mjuk, alltså att den smælter in lætt i belaget. Sickla bort och upprepa proceduren fyra-fem gånger. Sen ær det dax att værma in den vallan som passar bæst før dagens temperatur. Ett tips ær att knalla in på en butik som sæljer Swix, de har riktigt bra broschyrer dær du kan læsa precis hur du ska gøra och varfør. Det tar lite tid, men skidorna blir mycket gladare av omsorg och det tjænar du på i længden! På fråga 2 har jag dæremot inget svar. Kanske beror det på att jag har hjælm på mig så att jag inte hør det. Vad vet jag. Lycka till! //Jenny [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Grundvalla
Tillbaka
Topp