Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
grunvallning av nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 143596" data-attributes="member: 26232"><p>Nu vet jag inte om jag kvalar in som vis medlem jämfört med den som skrev det. Men efter att jag testat att åka en säsong och valla två gånger (totalt 50 åkdagar utspridda från december till slutet av april) så tycker jag att mycket av det du citerat är rent skitsnack.</p><p></p><p>Jag körde på otaliga stenar utan att belaget revs sönder. Skidorna var inte direkt trögsvängda och definitivt inte oroliga. Det var inga som helst problem att åka puder, att skidorna skulle bromsa och flyta dåligt fanns det inte ens tillstymmelse till. </p><p></p><p>Det där är mina erfarenheter. Andra som testat att valla ett minimalt antal gånger får gärna fylla på med sina erfarenheter. Jag vallar mina skidor, men jag gör det när det känns att det behövs, vilket numera innebär 3-4 gånger på en säsong liknande den jag beskrev ovan.</p><p></p><p>För att få ursprunget till citatet, se den här tråden: <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=21409" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=21409</a></p><p></p><p>Edit: Att valla nyinköpta skidor anser jag är slöseri med tid om du inte tävlar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 143596, member: 26232"] Nu vet jag inte om jag kvalar in som vis medlem jämfört med den som skrev det. Men efter att jag testat att åka en säsong och valla två gånger (totalt 50 åkdagar utspridda från december till slutet av april) så tycker jag att mycket av det du citerat är rent skitsnack. Jag körde på otaliga stenar utan att belaget revs sönder. Skidorna var inte direkt trögsvängda och definitivt inte oroliga. Det var inga som helst problem att åka puder, att skidorna skulle bromsa och flyta dåligt fanns det inte ens tillstymmelse till. Det där är mina erfarenheter. Andra som testat att valla ett minimalt antal gånger får gärna fylla på med sina erfarenheter. Jag vallar mina skidor, men jag gör det när det känns att det behövs, vilket numera innebär 3-4 gånger på en säsong liknande den jag beskrev ovan. För att få ursprunget till citatet, se den här tråden: [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=21409[/URL] Edit: Att valla nyinköpta skidor anser jag är slöseri med tid om du inte tävlar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
grunvallning av nya skidor
Tillbaka
Topp