Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Grym bräda för Freeride/All Mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ErikDragon" data-source="post: 1058003" data-attributes="member: 102474"><p>Bräda: Jones Mountain Twin 160</p><p>Bindningar: Union Force</p><p>Boots: K2 Thraxis</p><p></p><p>OK, har nu åkt några dagar på Jones-brädan. Har bara vart 5 dgr i Romme och 1 dag i Säfsen så enbart åkt i slushiga och ibland isiga pister. Ska åka upp till Åre i påsk, men verkar vara rätt dåligt me snö även där. Nästa säsong siktar jag på en trip till frankrike/italien igen, får återkomma då om hur brädan beter sig utanför pisten.</p><p></p><p>Isgrepp: Helt OK, brädans magnetraction gör sitt jobb. Hade inga som helst problem att bränna nerför de isiga pister som var på förmiddagarna.</p><p></p><p>Carving: Kändes riktigt bra med den här brädan. Hade en Smokin KT-22 166W tidigare och den tyckte jag var lika smidig som en lagårdsdörr. Kanske var den fel storlek för mig, jag kände mig iaf aldrig riktigt bekväm med den.</p><p></p><p>Overall feeling: Brädan är ganska lätt att åka på, lätt att ställa på kant, initiera svängen. Känns riktigt skön helt enkelt, ska bli riktigt kul att se hur den beter sig i lite mer utmanande förhållanden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ErikDragon, post: 1058003, member: 102474"] Bräda: Jones Mountain Twin 160 Bindningar: Union Force Boots: K2 Thraxis OK, har nu åkt några dagar på Jones-brädan. Har bara vart 5 dgr i Romme och 1 dag i Säfsen så enbart åkt i slushiga och ibland isiga pister. Ska åka upp till Åre i påsk, men verkar vara rätt dåligt me snö även där. Nästa säsong siktar jag på en trip till frankrike/italien igen, får återkomma då om hur brädan beter sig utanför pisten. Isgrepp: Helt OK, brädans magnetraction gör sitt jobb. Hade inga som helst problem att bränna nerför de isiga pister som var på förmiddagarna. Carving: Kändes riktigt bra med den här brädan. Hade en Smokin KT-22 166W tidigare och den tyckte jag var lika smidig som en lagårdsdörr. Kanske var den fel storlek för mig, jag kände mig iaf aldrig riktigt bekväm med den. Overall feeling: Brädan är ganska lätt att åka på, lätt att ställa på kant, initiera svängen. Känns riktigt skön helt enkelt, ska bli riktigt kul att se hur den beter sig i lite mer utmanande förhållanden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Grym bräda för Freeride/All Mountain
Tillbaka
Topp