Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
GS skidor för pistcarve och friåkning, hjälp och tips vid köp tack.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1025252" data-attributes="member: 120579"><p>Ok om det är uteslutande pist så förstår jag att du tittar åt GS hållet.</p><p>Fördelen med lite bredd är att när backens skick ( bara efter några timmar) så är vallarna jobbiga med ett par GS skidor.</p><p>Testa gärna att åka på några skidor med lite bredd så förstår du vad det handlar om.</p><p>Åker själv på ett par Völkl RTM Vwerks sjukt roliga skidor som har grymt grepp och sväljer det mesta i backen snabba i kort och långsväng. Har kört flertalet skidor i denna kategori och dom flesta är väldigt bra.</p><p>Åkte bara för några år sen på ett par butiksracer från Salomon. rolig och väldigt aktiv åkning krävs men jobbiga när backen blev sämre då va dom inte lika roliga.</p><p>Har du möjlighet att prova så tycker jag att det är det bästa.</p><p>Mno sitter på en enorm kunskap om olika skidor jag tror att han skulle kunna ge dig bra tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1025252, member: 120579"] Ok om det är uteslutande pist så förstår jag att du tittar åt GS hållet. Fördelen med lite bredd är att när backens skick ( bara efter några timmar) så är vallarna jobbiga med ett par GS skidor. Testa gärna att åka på några skidor med lite bredd så förstår du vad det handlar om. Åker själv på ett par Völkl RTM Vwerks sjukt roliga skidor som har grymt grepp och sväljer det mesta i backen snabba i kort och långsväng. Har kört flertalet skidor i denna kategori och dom flesta är väldigt bra. Åkte bara för några år sen på ett par butiksracer från Salomon. rolig och väldigt aktiv åkning krävs men jobbiga när backen blev sämre då va dom inte lika roliga. Har du möjlighet att prova så tycker jag att det är det bästa. Mno sitter på en enorm kunskap om olika skidor jag tror att han skulle kunna ge dig bra tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
GS skidor för pistcarve och friåkning, hjälp och tips vid köp tack.
Tillbaka
Topp