Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
GS skidor för pistcarve och friåkning, hjälp och tips vid köp tack.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1025257" data-attributes="member: 12152"><p>Det är damskidor enligt det regelverk som var aktuellt från 2006 till säsongen 2011/2012, dvs det regelverk som fanns innan det nuvarande togs i bruk vintersäsongen 2012/2013. </p><p></p><p>GS-historiken ser ut som följer i stora drag med ungefärliga årtal: </p><p></p><p>Före 2003: Där är jag osäker. Skapligt fritt kanske?</p><p></p><p>2003-2006: Max (max sväng alltså, dvs egentligen minimum radie) radie 21m för både herrar och damer. Minst 180cm för damer och 185 för herrar. Också nån uppstyrning av ståhöjd. </p><p></p><p>2007-2013: Max 27m för herrar och 23m för damer. Samma längder som ovan. Uppdaterad(sänkt) ståhöjd och nytt regelverk för midjebredd (max 65mm). Många skidor i den här kategorin säljs billigt, eftersom dom inte är godkända längre. Det är dom du hittar på blocket. </p><p></p><p>2013 till idag: Jag kan inte regelverket till 100%, men tror i alla fall att det är 35m för både herrar och damer. Minst 195cm skidlängd för herrar (och damer också kanske? Det låter orimligt, men jag vet inte vad det är annars).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1025257, member: 12152"] Det är damskidor enligt det regelverk som var aktuellt från 2006 till säsongen 2011/2012, dvs det regelverk som fanns innan det nuvarande togs i bruk vintersäsongen 2012/2013. GS-historiken ser ut som följer i stora drag med ungefärliga årtal: Före 2003: Där är jag osäker. Skapligt fritt kanske? 2003-2006: Max (max sväng alltså, dvs egentligen minimum radie) radie 21m för både herrar och damer. Minst 180cm för damer och 185 för herrar. Också nån uppstyrning av ståhöjd. 2007-2013: Max 27m för herrar och 23m för damer. Samma längder som ovan. Uppdaterad(sänkt) ståhöjd och nytt regelverk för midjebredd (max 65mm). Många skidor i den här kategorin säljs billigt, eftersom dom inte är godkända längre. Det är dom du hittar på blocket. 2013 till idag: Jag kan inte regelverket till 100%, men tror i alla fall att det är 35m för både herrar och damer. Minst 195cm skidlängd för herrar (och damer också kanske? Det låter orimligt, men jag vet inte vad det är annars). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
GS skidor för pistcarve och friåkning, hjälp och tips vid köp tack.
Tillbaka
Topp