Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
GS skidor för pistcarve och friåkning, hjälp och tips vid köp tack.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1025274" data-attributes="member: 12152"><p>Jag instämmer till 100%. Racestock-GS är bara bra när det är stenhårt, men som allroundpistverktyg är de alldeles för smalspåriga. Jag håller med Illdottore även när det gäller att gå upp till runt 80mm i midja. Jag kommer själv att köra på Extrems PT84 i år som pistskida och jag testade den mot både SL och GS från Fischers racestockhylla förra året. Mångsidigheten i 85mm:aren, och då menar jag alltså mångsidighet för olika pistunderlag, är helt överlägsen pistskidor. Dessutom gillar jag den kraftfulla känslan som uppkommer med lite mer bredd under foten. Vill du ha riktig racingbastant känslan med lite mer bredd är ju som tidigare nämnts 917 från Hendryx svårslagen. Det finns ett mycket bra utbud i den breddklassen och du har mycket att botanisera bland. </p><p></p><p>Fördelen med GS Racestock är att de ofta går att få riktigt billigt. Du får väldigt mycket skidor för pengarna helt enkelt. Men som sagt... det gäller att det är rätt underlag för att det ska bli kul.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1025274, member: 12152"] Jag instämmer till 100%. Racestock-GS är bara bra när det är stenhårt, men som allroundpistverktyg är de alldeles för smalspåriga. Jag håller med Illdottore även när det gäller att gå upp till runt 80mm i midja. Jag kommer själv att köra på Extrems PT84 i år som pistskida och jag testade den mot både SL och GS från Fischers racestockhylla förra året. Mångsidigheten i 85mm:aren, och då menar jag alltså mångsidighet för olika pistunderlag, är helt överlägsen pistskidor. Dessutom gillar jag den kraftfulla känslan som uppkommer med lite mer bredd under foten. Vill du ha riktig racingbastant känslan med lite mer bredd är ju som tidigare nämnts 917 från Hendryx svårslagen. Det finns ett mycket bra utbud i den breddklassen och du har mycket att botanisera bland. Fördelen med GS Racestock är att de ofta går att få riktigt billigt. Du får väldigt mycket skidor för pengarna helt enkelt. Men som sagt... det gäller att det är rätt underlag för att det ska bli kul. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
GS skidor för pistcarve och friåkning, hjälp och tips vid köp tack.
Tillbaka
Topp