Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"Gubb"skidåkning för 40åringar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 150446" data-attributes="member: 35502"><p>Du kanske skulle satsa på en Scott Aztec Pro som är en mycket allsidig skida för svenska förhållanden med 80 midja i 185 så får du en liten semi twin på skidan också.</p><p>Du skulle säkert tycka 1080 skidan va kul men du skulle nog troligtvis tycka den va lite för mjuk för dig. </p><p></p><p>Som alternativ om du vill ha en riktigt kul twin är väll scotts P3:a (scott igen :D) som är enligt mig kanske en av dom bättre pist presterande twintipsen som finns ute just nu, annars har du ju Völkls karma också men den är lite bredare och har rakare skärning, hursomhelst båda är bra.</p><p></p><p>RC4:an är ett bra komplement till tex en karma eller en bredare skida men jag skulle inte vilja ha en sådan en hel säsong/flera säsonger, tack vare den smala midjan, men som sagt kul komplement (vet iofs inte vilken RC4:a du snackar om men endå)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 150446, member: 35502"] Du kanske skulle satsa på en Scott Aztec Pro som är en mycket allsidig skida för svenska förhållanden med 80 midja i 185 så får du en liten semi twin på skidan också. Du skulle säkert tycka 1080 skidan va kul men du skulle nog troligtvis tycka den va lite för mjuk för dig. Som alternativ om du vill ha en riktigt kul twin är väll scotts P3:a (scott igen :D) som är enligt mig kanske en av dom bättre pist presterande twintipsen som finns ute just nu, annars har du ju Völkls karma också men den är lite bredare och har rakare skärning, hursomhelst båda är bra. RC4:an är ett bra komplement till tex en karma eller en bredare skida men jag skulle inte vilja ha en sådan en hel säsong/flera säsonger, tack vare den smala midjan, men som sagt kul komplement (vet iofs inte vilken RC4:a du snackar om men endå) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"Gubb"skidåkning för 40åringar
Tillbaka
Topp