Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
gubbskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 369921" data-attributes="member: 13245"><p>Teorier, OK, men svammel...då får du nog läsa lite nogrannare. Sedan det begav sig har jag dessutom testat Mantra 184 monterad även "on the line" och även om skidan har sina poänger även med den monteringen så tycker jag DEFINTITIVT att 1.5-2cm bak gör skidan klart mer allround. Om man är osäker på nya Mantran är min rekomendation att ta fram måttband och kolla vart man hamnar med "ball of foot over center of runign surface" som diskuteras i tråden ovan. Det var så Jag monterade min Mantra och det lär vara det säkraste korten även på en lätt modfierad efterföljare. </p><p></p><p></p><p>När det gäller längd så har jag ännu inte kört 191:an, men jag har upplevt ett lustigt sammanträffande som säger att folk som har 184:an verkar nöjdare än de som har 191:an. Vågar man gissa att de helt enkelt fått till 184:an bättre? Eller att den rätt "extrema" skärningen för en offpistskida helt enelt funkar bättre på en kortare sida? Möjligen är den nya lite styvare varianten bättre i 191.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 369921, member: 13245"] Teorier, OK, men svammel...då får du nog läsa lite nogrannare. Sedan det begav sig har jag dessutom testat Mantra 184 monterad även "on the line" och även om skidan har sina poänger även med den monteringen så tycker jag DEFINTITIVT att 1.5-2cm bak gör skidan klart mer allround. Om man är osäker på nya Mantran är min rekomendation att ta fram måttband och kolla vart man hamnar med "ball of foot over center of runign surface" som diskuteras i tråden ovan. Det var så Jag monterade min Mantra och det lär vara det säkraste korten även på en lätt modfierad efterföljare. När det gäller längd så har jag ännu inte kört 191:an, men jag har upplevt ett lustigt sammanträffande som säger att folk som har 184:an verkar nöjdare än de som har 191:an. Vågar man gissa att de helt enkelt fått till 184:an bättre? Eller att den rätt "extrema" skärningen för en offpistskida helt enelt funkar bättre på en kortare sida? Möjligen är den nya lite styvare varianten bättre i 191. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
gubbskidor
Tillbaka
Topp