Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
gubbskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 370250" data-attributes="member: 40931"><p>Det stämmer. Mina första mantra i vintras var ett par 191or monterade "på linjen". Det var iallafall vad jag sa till affären när jag lämnade in dem. Kontrollerade aldrig var de hamnade i längsled, men med tanke på att de satt några millimeter snett, så vet jag inte hur bra det stämde i längsled.</p><p></p><p>Beslöt mig efter ett tag att pröva köra skidorna lite bakmonterade och lämnade in dom för ommontering. Resultatet var mycket större än jag trott det skulle vara och jag kände inte alls igen skidorna. Tror det var 2cm längre bak. Trivdes inte alls med dom och flyttade fram bindningen igen. Det var verkligen en chock för mig hur stor skillnad det var med bakmonteringen...</p><p></p><p>Sen dog dom skidorna en smärtsam död, men det är en annan historia.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 370250, member: 40931"] Det stämmer. Mina första mantra i vintras var ett par 191or monterade "på linjen". Det var iallafall vad jag sa till affären när jag lämnade in dem. Kontrollerade aldrig var de hamnade i längsled, men med tanke på att de satt några millimeter snett, så vet jag inte hur bra det stämde i längsled. Beslöt mig efter ett tag att pröva köra skidorna lite bakmonterade och lämnade in dom för ommontering. Resultatet var mycket större än jag trott det skulle vara och jag kände inte alls igen skidorna. Tror det var 2cm längre bak. Trivdes inte alls med dom och flyttade fram bindningen igen. Det var verkligen en chock för mig hur stor skillnad det var med bakmonteringen... Sen dog dom skidorna en smärtsam död, men det är en annan historia. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
gubbskidor
Tillbaka
Topp