Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
gubbskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 370670" data-attributes="member: 13245"><p>Jo du Pimpelgas, det brukar låta så. Nu var det dock inte riktigt detta som var min poäng. Det finns givetvis ett stort spann av åkare som kan åka på båda. Själv kan jag t ex ha kul på alla längder av en skida som Mantra, bara det att de får lite olika karaktär beroende på längdval. Och en idealvärld skulle man då bara kunna välja länd som man ville, man nu var alltså min spaning att 191:an kanske inte håller samma klass som 184:an (förutsatt att båda körs av åkare som "passar" skidan). </p><p></p><p>Och så vitt jag vet är ju måtten på 191 och 184 de samma, så även om 191:an pga sin längd får lite större sidoskärningsradie så är skärningen karaktär den samma. </p><p></p><p>De som inte gillat 191:an har snarare klagat på att de är för veka/instabila fram, dvs det handlar inte m att de är för klena för skidan. </p><p></p><p></p><p>Men, men, det är subtila grejjer. För de flesta lär ju även 191:an funka bra.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 370670, member: 13245"] Jo du Pimpelgas, det brukar låta så. Nu var det dock inte riktigt detta som var min poäng. Det finns givetvis ett stort spann av åkare som kan åka på båda. Själv kan jag t ex ha kul på alla längder av en skida som Mantra, bara det att de får lite olika karaktär beroende på längdval. Och en idealvärld skulle man då bara kunna välja länd som man ville, man nu var alltså min spaning att 191:an kanske inte håller samma klass som 184:an (förutsatt att båda körs av åkare som "passar" skidan). Och så vitt jag vet är ju måtten på 191 och 184 de samma, så även om 191:an pga sin längd får lite större sidoskärningsradie så är skärningen karaktär den samma. De som inte gillat 191:an har snarare klagat på att de är för veka/instabila fram, dvs det handlar inte m att de är för klena för skidan. Men, men, det är subtila grejjer. För de flesta lär ju även 191:an funka bra. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
gubbskidor
Tillbaka
Topp