Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
[Guide] Montera insatsgängor - Quiver Killers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mholm" data-source="post: 1026264" data-attributes="member: 45596"><p>Har man ingen gängtappshållare skulle jag ta en mindre skiftnyckel innan jag väljer skruvdragaren. Skulle förmodligen inte välja skruvdragaren alls (en gängtappshållare/liten skiftnyckel kostar inte många kronor), eftersom det är lätt hänt att det går galet. Tekniken när man gängar är att gänga en bit, backa en liten bit för att gänga lite till. Man tar det steg för steg så att säga. Se också till att det är rätt gängtapp i ordningen så att den gängar ända ned till botten (borde vara rätt om man fått med gängtappen i paket med sina inserts)</p><p></p><p>DISCLAIMER: Jag har endast arbetat med metall och då gör man så. Skulle dock gå tillväga på samma sätt i skidor.</p><p></p><p></p><p>Håller för övrigt med om att det är en bra guide!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mholm, post: 1026264, member: 45596"] Har man ingen gängtappshållare skulle jag ta en mindre skiftnyckel innan jag väljer skruvdragaren. Skulle förmodligen inte välja skruvdragaren alls (en gängtappshållare/liten skiftnyckel kostar inte många kronor), eftersom det är lätt hänt att det går galet. Tekniken när man gängar är att gänga en bit, backa en liten bit för att gänga lite till. Man tar det steg för steg så att säga. Se också till att det är rätt gängtapp i ordningen så att den gängar ända ned till botten (borde vara rätt om man fått med gängtappen i paket med sina inserts) DISCLAIMER: Jag har endast arbetat med metall och då gör man så. Skulle dock gå tillväga på samma sätt i skidor. Håller för övrigt med om att det är en bra guide! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
[Guide] Montera insatsgängor - Quiver Killers
Tillbaka
Topp