Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
[Guide] Montera insatsgängor - Quiver Killers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 1029129" data-attributes="member: 76971"><p>Jag hade inte varit rädd för att använda loctite blå, att den kan lösa upp plasten i bindningen låter som ett ickeargument i mina öron då man endast sätter loctite på den delen av skruven som fäster i inserten. Den kommer alltså aldrig i kontakt med några plastdelar. Man ska ju heller inte dränka skruvarna i det utan bara dutta litegran på så det finns ju inte heller någon risk för skvätt eller vad man nu kan vara orolig för. </p><p></p><p>Har själv använt Loctite blå till i snitt ett bindningsbyte i veckan i en hel säsong och aldrig haft något problem. Numera kör jag helt utan loctite eller motsvarande och har aldrig varit med om en skruv som lossnat av sig själv, är man orolig ska man självklart ta det säkra före det osäkra men jag tror verkligen inte att man behöver söka land och rike runt efter något annat för att man är rädd att plasten ska lösas upp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 1029129, member: 76971"] Jag hade inte varit rädd för att använda loctite blå, att den kan lösa upp plasten i bindningen låter som ett ickeargument i mina öron då man endast sätter loctite på den delen av skruven som fäster i inserten. Den kommer alltså aldrig i kontakt med några plastdelar. Man ska ju heller inte dränka skruvarna i det utan bara dutta litegran på så det finns ju inte heller någon risk för skvätt eller vad man nu kan vara orolig för. Har själv använt Loctite blå till i snitt ett bindningsbyte i veckan i en hel säsong och aldrig haft något problem. Numera kör jag helt utan loctite eller motsvarande och har aldrig varit med om en skruv som lossnat av sig själv, är man orolig ska man självklart ta det säkra före det osäkra men jag tror verkligen inte att man behöver söka land och rike runt efter något annat för att man är rädd att plasten ska lösas upp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
[Guide] Montera insatsgängor - Quiver Killers
Tillbaka
Topp