Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1056824" data-attributes="member: 83225"><p>Vad säger de riktiga nördarna här om avstånd till gamla hål. Nu när jag ska montera ett par Beast efter Radical visar det sig att bakre hålen på tådelen hamnar rejält nära de gamla hålen om jag försöker montera på recommend. Nu har jag hela tiden funderat på att ha dem -0,5 ändå så det gör kanske inte så mycket. Men frågan är ifall jag måste montera bak dem ännu mer. När jag mäter är det 6mm från centrum på det nya hålet till kanten på det gamla hålet. Detta skulle innebära att om jag är rejält exakt så borde nya hålet sticka ut 1,75mm mot det gamla. 6mm - 1,75mm = 4,25mm och då är ju avståndet större än håldiametern på 3,5mm. MEN, här kommer min egentliga fundering. Kan jag utgå från att håldiametern är just 3,5 för att jag använt 3,5mm borr och tänker använda samma igen? När jag drog i skruven i gamla hålet lär ju gängorna skurit upp godset i en större diameter än själva borrhålet och detsamma lär ju hända även när jag skruvar i dessa. Hur mycket marginal bör jag ta för detta? Eller är den marginalen inräknad när man pratar om att lägga en borrhålsdiameter emellan? Nämnas bör att det bara är de bakre tåskruvarna som ligger i farozonen, övriga hål får god marginal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1056824, member: 83225"] Vad säger de riktiga nördarna här om avstånd till gamla hål. Nu när jag ska montera ett par Beast efter Radical visar det sig att bakre hålen på tådelen hamnar rejält nära de gamla hålen om jag försöker montera på recommend. Nu har jag hela tiden funderat på att ha dem -0,5 ändå så det gör kanske inte så mycket. Men frågan är ifall jag måste montera bak dem ännu mer. När jag mäter är det 6mm från centrum på det nya hålet till kanten på det gamla hålet. Detta skulle innebära att om jag är rejält exakt så borde nya hålet sticka ut 1,75mm mot det gamla. 6mm - 1,75mm = 4,25mm och då är ju avståndet större än håldiametern på 3,5mm. MEN, här kommer min egentliga fundering. Kan jag utgå från att håldiametern är just 3,5 för att jag använt 3,5mm borr och tänker använda samma igen? När jag drog i skruven i gamla hålet lär ju gängorna skurit upp godset i en större diameter än själva borrhålet och detsamma lär ju hända även när jag skruvar i dessa. Hur mycket marginal bör jag ta för detta? Eller är den marginalen inräknad när man pratar om att lägga en borrhålsdiameter emellan? Nämnas bör att det bara är de bakre tåskruvarna som ligger i farozonen, övriga hål får god marginal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp