Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1224854" data-attributes="member: 83225"><p>Nu jäklar blir det pill och matte. Jag har redan installerat Shift på mina Explore 95or. Jag borrade även upp hålen för att sätta inserts även för hälplattan. Nu ska jag jag också installera ett par Crest 10 på samma skida och montera inserts för dessa. Tyvärr upptäckte jag nu att hålen får ett rejält överlapp. Cresten har en total justeringsmån på 20mm och Shiften på 30mm. De stora hålen på bilden är Shiftens och pyttehålen bredvid är för Crest. Betänk då också att crestens hål ska borras upp till samma dimension som Shiftens. Hur skulle nu modifiera de bägge monteringarna för att få det att funka optimalt? Vilka av bindningarna är bäst att ha fram- respektive bakmonterade? Tyvärr så måste ju de ena flytta förbi de andra så att säga. Jag har fyllt igen Shift-hålen rejält så båda uppsättningarna kommer att få nya hål. [ATTACH=full]8869[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1224854, member: 83225"] Nu jäklar blir det pill och matte. Jag har redan installerat Shift på mina Explore 95or. Jag borrade även upp hålen för att sätta inserts även för hälplattan. Nu ska jag jag också installera ett par Crest 10 på samma skida och montera inserts för dessa. Tyvärr upptäckte jag nu att hålen får ett rejält överlapp. Cresten har en total justeringsmån på 20mm och Shiften på 30mm. De stora hålen på bilden är Shiftens och pyttehålen bredvid är för Crest. Betänk då också att crestens hål ska borras upp till samma dimension som Shiftens. Hur skulle nu modifiera de bägge monteringarna för att få det att funka optimalt? Vilka av bindningarna är bäst att ha fram- respektive bakmonterade? Tyvärr så måste ju de ena flytta förbi de andra så att säga. Jag har fyllt igen Shift-hålen rejält så båda uppsättningarna kommer att få nya hål. [ATTACH type="full"]8869[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp