Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xponent" data-source="post: 1246726" data-attributes="member: 154991"><p><h4><a href="https://www.voelkl.com/#accordion-54-collapse-3275" target="_blank"></a></h4> <h4><a href="https://www.voelkl.com/#accordion-54-collapse-3275" target="_blank">Where do I mount the binding on the ski?</a></h4><p><em>On many skis a recommended boot center line is indicated. It is also possible to mount the binding in a position closer to the tip or the tail of the ski. If the ski is mounted more to the tip, it will turn easier. If it is mounted towards the tail, the ski will act more solidly at high speed. In any case, you must go to an authorized dealer in order to have it mounted in the correct way. You can find the closest dealer to you through our dealerfinder</em>.</p><p></p><p>Så skriver de på Völkls hemsida. Inte mycket att gå på när de egentligen bara hänvisar till auktoriserade återförsäljare.</p><p></p><p></p><p>I mitt fall går jag från en längre och styvare skida till Kanjon för att slippa lägga så mycket kraft i varje sväng. Detta då mina knän inte är så glada i de krafter, under en hel dag, som krävs för att skidorna ska få liv. Det innebär också att jag inte kommer att åka lika snabbt/brant med dessa (tror jag). Kan det ge en ledtråd hur jag ska tänka vid monteringen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xponent, post: 1246726, member: 154991"] [HEADING=3][URL='https://www.voelkl.com/#accordion-54-collapse-3275'] Where do I mount the binding on the ski?[/URL][/HEADING] [I]On many skis a recommended boot center line is indicated. It is also possible to mount the binding in a position closer to the tip or the tail of the ski. If the ski is mounted more to the tip, it will turn easier. If it is mounted towards the tail, the ski will act more solidly at high speed. In any case, you must go to an authorized dealer in order to have it mounted in the correct way. You can find the closest dealer to you through our dealerfinder[/I]. Så skriver de på Völkls hemsida. Inte mycket att gå på när de egentligen bara hänvisar till auktoriserade återförsäljare. I mitt fall går jag från en längre och styvare skida till Kanjon för att slippa lägga så mycket kraft i varje sväng. Detta då mina knän inte är så glada i de krafter, under en hel dag, som krävs för att skidorna ska få liv. Det innebär också att jag inte kommer att åka lika snabbt/brant med dessa (tror jag). Kan det ge en ledtråd hur jag ska tänka vid monteringen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp