Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1274361" data-attributes="member: 59831"><p>Hej</p><p></p><p>Har monterat ett gäng tech-bindningar åt mig själv genom åren med pappersmall, men mestadels Dynafits med roterande tådel, och då är de lite större toleranser för att häl-tå linjerar. Monterade ett par ATK efter pappmallen och hade tur första gången och hamnade helt jäkla perfekt i linjeringen så pinsen i hälen hamnade perfekt, men de var mer tur än skicklighet. </p><p></p><p>Det andra paret ATK jag monterade tyckte jag att jag var brutalt nogrann, men lyckades ändå hamna nån mm snett så pinsen vilade lite på pjäxan innan den gled ner, ytterst lite. Men jag är perfektionist och tyckte att den bindningen som var lite lite sne hade en förmåga att lösa ut lite mer. Vad jag läst mig till i manualen och överlag för att montera tech så ska man se till att inte skruva i skruvarna i tån hela vägen ner förrän man skruvat häldelen, och då klicka i pjäxan i tån och rikta in den perfekt i häldelen, för att sedan skruva fast tån helt.</p><p>Funkar detta alltid, eller finns de fler tips på hur man får perfekt montering efter pappersmall? </p><p></p><p>Hur gör ni för att hitta exakt centrum på skidan, går efter skjutmått på stålkanten, eller mäter centrum från topsheet? Känns ju spontant som de är stålkanten som man bör gå efter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1274361, member: 59831"] Hej Har monterat ett gäng tech-bindningar åt mig själv genom åren med pappersmall, men mestadels Dynafits med roterande tådel, och då är de lite större toleranser för att häl-tå linjerar. Monterade ett par ATK efter pappmallen och hade tur första gången och hamnade helt jäkla perfekt i linjeringen så pinsen i hälen hamnade perfekt, men de var mer tur än skicklighet. Det andra paret ATK jag monterade tyckte jag att jag var brutalt nogrann, men lyckades ändå hamna nån mm snett så pinsen vilade lite på pjäxan innan den gled ner, ytterst lite. Men jag är perfektionist och tyckte att den bindningen som var lite lite sne hade en förmåga att lösa ut lite mer. Vad jag läst mig till i manualen och överlag för att montera tech så ska man se till att inte skruva i skruvarna i tån hela vägen ner förrän man skruvat häldelen, och då klicka i pjäxan i tån och rikta in den perfekt i häldelen, för att sedan skruva fast tån helt. Funkar detta alltid, eller finns de fler tips på hur man får perfekt montering efter pappersmall? Hur gör ni för att hitta exakt centrum på skidan, går efter skjutmått på stålkanten, eller mäter centrum från topsheet? Känns ju spontant som de är stålkanten som man bör gå efter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp