Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1274367" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har också monterat ett gäng pinbindningar utan att det blivit nåt problem. Men sist nu fick jag lite problem av samma sort. Jag skulle dock i med inserts också så jag skruvade fast häldelen med vanliga skruvar först och satte in inserts för tådelen och klickade i en pjäxa och lät den sitta till limmet härdat. Sen gjorde jag samma sak med häldelen. Det blev inte perfekt men helt ok iaf. ATKs egna mall anger väl att man egentligen ska montera tån först och sen måtta in hälen med hjälp av pjäxan men jag lyckades få ut jämförelsemått från dem istället så att jag kunde montera exakt från start. </p><p></p><p>När det gäller att hitta centrum kör jag förstås skjutmått och sen en stållinjal för att hitta mitten. Kruxet där är ju att redan pennans tjocklek kan börja ge avvikelser. Om nån lyckas bygga en jigg som ger en centrumlinje på skidan som man kan rikta in pappersmallen ifrån så betalar jag gärna en slant för en sån... </p><p></p><p>Jag har även efterfrågat centrumlinje på topsheet men enligt några tillverkare så har de för stora avvikelser i längsled.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1274367, member: 83225"] Jag har också monterat ett gäng pinbindningar utan att det blivit nåt problem. Men sist nu fick jag lite problem av samma sort. Jag skulle dock i med inserts också så jag skruvade fast häldelen med vanliga skruvar först och satte in inserts för tådelen och klickade i en pjäxa och lät den sitta till limmet härdat. Sen gjorde jag samma sak med häldelen. Det blev inte perfekt men helt ok iaf. ATKs egna mall anger väl att man egentligen ska montera tån först och sen måtta in hälen med hjälp av pjäxan men jag lyckades få ut jämförelsemått från dem istället så att jag kunde montera exakt från start. När det gäller att hitta centrum kör jag förstås skjutmått och sen en stållinjal för att hitta mitten. Kruxet där är ju att redan pennans tjocklek kan börja ge avvikelser. Om nån lyckas bygga en jigg som ger en centrumlinje på skidan som man kan rikta in pappersmallen ifrån så betalar jag gärna en slant för en sån... Jag har även efterfrågat centrumlinje på topsheet men enligt några tillverkare så har de för stora avvikelser i längsled. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp