Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leafy" data-source="post: 1297862" data-attributes="member: 81942"><p>Ni som är vana att montera bindningar själv eller har en vana från verkstad, hur mycket är godtagbart "fel" i en montering?</p><p></p><p>Mätte lite på en väns skidor för att han ville ha en "second opinion" och han har ett par Look Pivot 14 på ett par Bent Chetler 110. Och när man mäter lite framåt och bakåt så sitter ena bindningsparet 2mm längre fram än det andra, så hans pjäxa hamnar så alltså 2mm "fel i längsled".</p><p></p><p>Jag hävdar att detta kommer han inte ens märka överhuvudtaget och om jag mäter på mina skidor så är det nog så att de också sitter nån mm fel.</p><p>Man hade nog kunnat lossa lite på skruvarna och rucka på bindningen och vips är det 1mm, är det görbart eller måste man i med nytt lim samtidigt?</p><p></p><p>Vad är den samlade expertisens tankar om detta? Är det normalt att det blir lite fel? Finns det någon som märker en sån skillnad ens?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leafy, post: 1297862, member: 81942"] Ni som är vana att montera bindningar själv eller har en vana från verkstad, hur mycket är godtagbart "fel" i en montering? Mätte lite på en väns skidor för att han ville ha en "second opinion" och han har ett par Look Pivot 14 på ett par Bent Chetler 110. Och när man mäter lite framåt och bakåt så sitter ena bindningsparet 2mm längre fram än det andra, så hans pjäxa hamnar så alltså 2mm "fel i längsled". Jag hävdar att detta kommer han inte ens märka överhuvudtaget och om jag mäter på mina skidor så är det nog så att de också sitter nån mm fel. Man hade nog kunnat lossa lite på skruvarna och rucka på bindningen och vips är det 1mm, är det görbart eller måste man i med nytt lim samtidigt? Vad är den samlade expertisens tankar om detta? Är det normalt att det blir lite fel? Finns det någon som märker en sån skillnad ens? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp