Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1308226" data-attributes="member: 44672"><p>Då får jag passa på att ställa frågan</p><p>Vad är huvudorsaken för inserts?</p><p>Är det att den är så mycket starkare än vanlig träskruv i skidan så man är rädd för att bindningen lossar?</p><p>Eller som jag tidigare sett att byta mellan turbindning och alpinbindning på?</p><p>Om det är det som är skälet så känns det som en jäkla kompromiss?</p><p>Jag åker inte pist normalt sätt men jag har givetvis åkt på pist skidor av massa olika slag på provkörningshelger mm. Och det finns vad jag har kört inte en enda pistskida jag skulle vilja gå på tur med.</p><p>Och skulle det gälla dom riktigt feta med 120 i midjan så är det kanske inte dom heller jag skulle ta med turbindning, Shift eller liknande, Ja. Men skullar är det ide då att släpa med sig en ren alpinbindning för att den blir lite säkrare när man är helt 100 på att man inte behöver gå? Tveksamt.</p><p>Eller har man två skidor och en bindning? Tänker att då kan man ha ett par skidor om man åker på stålräcken, betongtrappor och grusad parkeringsplatser som man ser på film och sedan ett par skidor för pisten?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1308226, member: 44672"] Då får jag passa på att ställa frågan Vad är huvudorsaken för inserts? Är det att den är så mycket starkare än vanlig träskruv i skidan så man är rädd för att bindningen lossar? Eller som jag tidigare sett att byta mellan turbindning och alpinbindning på? Om det är det som är skälet så känns det som en jäkla kompromiss? Jag åker inte pist normalt sätt men jag har givetvis åkt på pist skidor av massa olika slag på provkörningshelger mm. Och det finns vad jag har kört inte en enda pistskida jag skulle vilja gå på tur med. Och skulle det gälla dom riktigt feta med 120 i midjan så är det kanske inte dom heller jag skulle ta med turbindning, Shift eller liknande, Ja. Men skullar är det ide då att släpa med sig en ren alpinbindning för att den blir lite säkrare när man är helt 100 på att man inte behöver gå? Tveksamt. Eller har man två skidor och en bindning? Tänker att då kan man ha ett par skidor om man åker på stålräcken, betongtrappor och grusad parkeringsplatser som man ser på film och sedan ett par skidor för pisten? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp