Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johnnyrainbow" data-source="post: 1308233" data-attributes="member: 118323"><p>Ja, alla har ju lite olika prioriteringar och användningsområden men ska försöka ge ett svar på hur jag resonerat. </p><p></p><p>Jag turar inte så mycket, blev kanske ett 20-tal gånger förra säsongen och då runt 500-1000 hm. Blivit någon resa med enbart turande genom åren men det hör till undantagen. Även när jag turar så vill jag ha skidor med full prestanda vilket gör att jag inte har några dedikerade lättviktsskidor. Har istället 3 par huvudskidor 90-120 mm som väger 2-2.9 kg och som alla går riktigt bra både i pist, stökig offpist och puder.</p><p></p><p>Har senaste säsongen pajat hälarna på Kingpin och på grund av det skadat handleden. Tjuvlöst ur Shift och skadat axeln och revbenen och kört av hälen på en gammal alpin salomonbindning.</p><p></p><p>Liknande Pillards upplägg vill jag ha ett par bra alpinbindningar (Pivot) och ett par lätta, hållbara och någorlunda kraftiga techbindningar (ATK FR 15 el 16) att kunna växla mellan och även för att kunna skruva av för resande. </p><p></p><p>Hade Shift funkat för mig hade jag fortsatt med dom. Hade annars gärna haft CAST men känns omotiverat dyrt och tar då hellre ett par Pivot och ett par ATK för samma kostnad. Samtidigt ger upplägget med Pivot att jag kan uppgradera till CAST senare om jag ser behovet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johnnyrainbow, post: 1308233, member: 118323"] Ja, alla har ju lite olika prioriteringar och användningsområden men ska försöka ge ett svar på hur jag resonerat. Jag turar inte så mycket, blev kanske ett 20-tal gånger förra säsongen och då runt 500-1000 hm. Blivit någon resa med enbart turande genom åren men det hör till undantagen. Även när jag turar så vill jag ha skidor med full prestanda vilket gör att jag inte har några dedikerade lättviktsskidor. Har istället 3 par huvudskidor 90-120 mm som väger 2-2.9 kg och som alla går riktigt bra både i pist, stökig offpist och puder. Har senaste säsongen pajat hälarna på Kingpin och på grund av det skadat handleden. Tjuvlöst ur Shift och skadat axeln och revbenen och kört av hälen på en gammal alpin salomonbindning. Liknande Pillards upplägg vill jag ha ett par bra alpinbindningar (Pivot) och ett par lätta, hållbara och någorlunda kraftiga techbindningar (ATK FR 15 el 16) att kunna växla mellan och även för att kunna skruva av för resande. Hade Shift funkat för mig hade jag fortsatt med dom. Hade annars gärna haft CAST men känns omotiverat dyrt och tar då hellre ett par Pivot och ett par ATK för samma kostnad. Samtidigt ger upplägget med Pivot att jag kan uppgradera till CAST senare om jag ser behovet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp