Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1311557" data-attributes="member: 59831"><p>Ja alltså normalt sett när man monterar QK så borrar man ju med en borr med något större diameter än ordinarie skruvar, sen kör man gängtappen och skruvar i QK. </p><p>Nu när jag läser det jag skrev så låter det iofs som att det borde vara lugnt rent diametermässigt om ordinarie skruvar mot förmodan skulle slitas ur med våld. Alltså att det finns tillräckligt med trä kvar för att borra ur och köra gängtappen för QK. Jag tänkte att de var risk att hålet skulle bli för stort så de inte fanns material kvar för att gänga i QK om ordinarie skruvar slets loss. Den gången jag slet loss en tådel förut så såg inte hålen direkt "clean" ut, utan de var lite chippat trä osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1311557, member: 59831"] Ja alltså normalt sett när man monterar QK så borrar man ju med en borr med något större diameter än ordinarie skruvar, sen kör man gängtappen och skruvar i QK. Nu när jag läser det jag skrev så låter det iofs som att det borde vara lugnt rent diametermässigt om ordinarie skruvar mot förmodan skulle slitas ur med våld. Alltså att det finns tillräckligt med trä kvar för att borra ur och köra gängtappen för QK. Jag tänkte att de var risk att hålet skulle bli för stort så de inte fanns material kvar för att gänga i QK om ordinarie skruvar slets loss. Den gången jag slet loss en tådel förut så såg inte hålen direkt "clean" ut, utan de var lite chippat trä osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp